Facebook

popusti & akcije kuponi

Home / zdravi saveti / Stalno ste umorni? Evo kako to promeniti

Stalno ste umorni? Evo kako to promeniti

zdravi saveti
Nameštaj | zdravi saveti | Stalno ste umorni? Evo kako to promeniti
Stalno ste umorni? Evo kako to promeniti

Da bismo izdržali cijeli radni dan koji često završava tek kasno uvečer, uzmemo li obzir i obiteljske obaveze, potrebno se pridržavati jednostavnih pravila koja često uzimamo zdravo za gotovo.

 

Više je razloga zašto se često već u podne osećamo iscrpljeno i umorno, od preskakanja obroka do neispavanosti ili sedelačkog načina života, a da bismo se osećali bolje, treba se samo pridržavati osnovnih pravila i ponekad sebe staviti na prvo mesto.



Nemojte biti gladni!


Sigurno ste čuli za ovo osnovno pravilo, ali je pitanje koliko ga se pridržavate. Osim što se obroci ne smeju preskakati, stručnjaci se slažu kako je najpametnije jesti tri veća obroka i dva manja kroz dan. Takođe nije dobro izbaciti omražene ugljene hidrate kako biste zadržali nivo šećera u krvi i osećali glad, ali birajte one zdravije. Kada god možete, birajte integralne žitarice, testeninu ili pirinač. Uz njih kombinujte namirnice s vlaknima koja će osigurati da se ugljeni hidrati pretvore u energiju koja traje. 



Ne smete biti žedni

Kada osetite žeđ, već je kasno jer ste vjerojatno dehidrirani i energija je pala. Moguće je da se u nekom trenutku čak osećate potpuno klonulo ili Vas uhvati vrtoglavica kada na primer ustanete od stola. Držite se starog dobrog pravila od osam čaša vode dnevno, s tim da računate kako voće, supe i ostala jela ili namirnice takođe sadrže vodu. Ako se bavite vežbanjem, trebate pojačati unos vode.



Živite u strahu

Svi imamo svoje brige i probleme, ali stalno iščekivanje loših scenarija izaziva mentalni umor. Umesto zamišljanja groznih stvari koje se možda nikada neće dogoditi, radije se posvetite sadašnjosti i stvarima koje se mogu rešiti.

 

Nedostatak gvožđa

Manjak gvožđa uzrokuje malokrvnost, organizam ne proizvodi dovoljno hemoglobina koji je jedan od najvažnijih proteina u našem telu, a izravno je odgovoran za prenos kiseonika u crvenim krvnim stanicama. Zato možete osećati umor pa nije zgorega da posetite liječnika i napravite pretrage. Uz umor, drugi su simptomi bleda boja kože, vrtoglavica, pospanost, slabost, gubitak apetita ili lupanje srca.



Pokrenite se

Da, teško se zamisliti da nakon napornog radnog dana odete do teretane, bazena ili na sat pilatesa, ali vežbanje daje energiju. Ako možete, vežbajte barem tri sata pre odlaska na spavanje ili po mogućnosti ujutro, tako da omogućite telu da se opusti i telesnoj temperaturi da padne što se obično događa pre odlaska na počinak.



Ograničite unos kofeina

Iako nas stimulira i mnogi ne mogu zamisliti dan bez šoljice kafe, morate ograničiti unos kofeina. Previše kofeina, posebno u večernjim satima, može uzrokovati nesanicu pa ćete idući dan započeti umorni. Najbolje bi bilo da kafu ne pijete u popodnevnim satima.



Naspavajte se

Što smo stariji, i jedna neprospavana noć može nas umoriti i za nekoliko sledećih dana. Uz sav naporan ritam kojim smo zatrpani normalno je da ponekad idemo kasnije spavati, ali imajte na umu da vam treba oko sedam sati sna.

 

 

Kontaktirajte nas putem društvenih mreža

Korisni linkovi

Health
Health | Uređenje doma | Nameštaj
best health
best health | Uređenje doma | Nameštaj
mens health
mens health | Uređenje doma | Nameštaj
natural pharmacy
natural pharmacy | Uređenje doma | Nameštaj
womens health
womens health | Uređenje doma | Nameštaj
naturals health
naturals health | Uređenje doma | Nameštaj
pharmacy times
pharmacy times | Uređenje doma | Nameštaj
prevention
prevention | Uređenje doma | Nameštaj
shape
shape | Uređenje doma | Nameštaj
total health
total health | Uređenje doma | Nameštaj