Facebook

hemofarm top

Home / zdravi saveti / Koju hranu treba izbegavati tokom prehlade

Koju hranu treba izbegavati tokom prehlade

zdravi saveti
Nameštaj | zdravi saveti | Koju hranu treba izbegavati tokom prehlade
Koju hranu treba izbegavati tokom prehlade

Bez obzira na sve moguće zaštite, pre ili kasnije ćete se prehladiti. No kad se to dogodi, nemojte pogoršati stanje i usporiti oporavak pogrešnim odabirom hrane

 

Gazirana pića, sokovi i ostale namirnice pune šećera

 

Đumbirovo pivo možda smiruje želudac, a sok od narandže ima vitamin C, no svi ti napici krcati su šećerom koji pogoršava upale i može oslabiti bela krvna zrnca koja se bore protiv infekcije. Naravno, ista stvar vredi i za sve ostale namirnice pune šećera, poput dečjih žitarica, keksa i tome sličnog.

 

Đumbirov čaj bolji je izbor ako želite smiriti želudac i ne dehidrirati. Ako ste gladni, posegnite za voćem ili kokicama. Ako vam inače ne smetaju, mleko i jogurt neće vam pogoršati stanje, pa vam i to može biti izvor hranjivih materija i vitamina D. Naravno, izbegavajte bilo kakvu hranu koja vam povećava stvaranje sluzi u nosu i grlu.

 

Vitamin C nije ključan u borbi protiv prehlade. Ako vam baš nedostaje vitamina C, uzmite narandžu ili iscedite limun u čaj. Možda će vas ovo iznenaditi, ali kelj i ljute papričice takođe su dobar izvor vitamina C.

 

Umesto šećera vam preporučujemo med.

 

Alkohol

 

Ako gajite i najmanju ideju kako je alkohol dobar za vas dok ste bolesni, izbacite tu pomisao iz glave. Kao prvo, alkohol pojačava upale, baš kao i šećer, a kao drugo, alkoholna pića dehidriraju.

 

Tost i krekeri

 

Iako ćemo često posegnuti za tostom i krekerima kad imamo nekih zdravstvenih problema, u slučaju prehlade baš i ne činimo sebi neku uslugu. Rafinirani ugljeni hidrati za tren se pretvaraju u šećer u krvi, što oslabljuje rad belih krvnih stanica.

 

Ne pijete dovoljno tekućine

 

Možda najvažnije je piti dovoljno tečnosti. Voda je sama po sebi dovoljna, no ako vam nedostaje nekakav ukus, posegnite za čajem koji je pun antioksidansa. Ne pijte ništa prevruće ili prehladno.

 

Supa je odličan izvor tečnosti i hranjivih materija, a još jedna prednost joj je to što ne opterećuje probavni trakt, pa tako ni telesne odbrambene mehanizme.

 

Ne jedete dovoljno luka

 

beli luk pojačava obrambene funkcije organizma, pogotovo kad su u pitanju rane faze prehlada. Ukratko, začinite što možete lukom pre i tokom prehlada.

 

 

Kontaktirajte nas putem društvenih mreža

Korisni linkovi

Health
Health | Uređenje doma | Nameštaj
best health
best health | Uređenje doma | Nameštaj
mens health
mens health | Uređenje doma | Nameštaj
natural pharmacy
natural pharmacy | Uređenje doma | Nameštaj
womens health
womens health | Uređenje doma | Nameštaj
naturals health
naturals health | Uređenje doma | Nameštaj
pharmacy times
pharmacy times | Uređenje doma | Nameštaj
prevention
prevention | Uređenje doma | Nameštaj
shape
shape | Uređenje doma | Nameštaj
total health
total health | Uređenje doma | Nameštaj