Facebook

hemofarm top

Home / zdravi saveti / Ovo će vam pomoći da smršavite bez gladovanja

Ovo će vam pomoći da smršavite bez gladovanja

zdravi saveti
Nameštaj | zdravi saveti | Ovo će vam pomoći da smršavite bez gladovanja
Ovo će vam pomoći da smršavite bez gladovanja

Dugo sedenje može naštetiti vašem zdravlju, a nedavna istraživanja upoređivala su navike pušača, upozoravajući da bi im dim cigarete uz sedenje mogao srezati godine života. Naučnici sa univerziteta u Teksasu dali su svoj doprinos ovom i sličnim istraživanjima, a otkrili su da stajanje do šest sati dnevno može za trećinu smanjiti masnoću u telu

 

Uspravno držanje četvrtinu dana (umesto naslonjenosti na sto, te sedenja ispred televizije ili na putu do posla) povezano je s 32 posto većom šansom da nećete postati gojazni. Zdravstveni stručnjaci upozoravaju da je sedenje povezano s negativnim učincima na zdravlje, međutim sa sigurnošću kažu da je vreme provedeno u stajanju vroma dobro za nas.

 

Naučnici sa univerziteta u Teksasu za potrebe istraživanja promatrali su navike više od sedam hiljada osoba, upoređujući njihov indeks telesne mase, postotak masnoća u telu i veličinu struka. Tako su otkrili da je stajanje četvrtinu dana kod muškaraca povezano s 32 posto manjom verovatnošću gojaznosti (postotak telesnih masnoća).

 

Stajanje pola vremena u danu povezano je s 59 posto većom šansom za smanjenje gojaznosti. No stajanje više od tri četvrtine vremena nije bilo povezano s nižim rizikom od gojaznosti. U slučaju ispitanica stajanje četvrtinu, polovinu ili tri četvrtine vremena povezano je s 35, 47 i 57 posto odgovarajućim smanjenjem verovatnosti da će imati puno masnoća oko struka.

 

Istraživači su takođe ispitali je li fizička aktivnost uz stajanje razlog za dodatno smanjenje rizika od gojaznosti. Otkrili su da je među onima koji su ispunjavali smernice fizičke aktivnosti (150 minuta umerene aktivnosti i/ili 75 minuta snažnije aktivnosti danju), uz dodatak stajanja, to povezano s postupnim smanjenjem gojaznosti i metaboličkih sindroma kod žena i muškaraca.

 

Na primer muškarci koji zadovoljavaju smernice fizičke aktivnosti i stoje četvrtinu do pola vremena dnevno imaju 57 posto smanjenu verovatnost za abdominalnu gojaznosti. Autor studije, doktor Kerem Shuval sa univerziteta u Teksasu rekao je da stajanje i kretanje donose najveću zdravstvenu korist, no samo stajanje slično je sedenju kada je u pitanju potrošnja energije. Rezultati ove studije objavljeni su u naučnom časopisu Mayo Clinic Proceedings.

Kontaktirajte nas putem društvenih mreža

Korisni linkovi

Health
Health | Uređenje doma | Nameštaj
best health
best health | Uređenje doma | Nameštaj
mens health
mens health | Uređenje doma | Nameštaj
natural pharmacy
natural pharmacy | Uređenje doma | Nameštaj
womens health
womens health | Uređenje doma | Nameštaj
naturals health
naturals health | Uređenje doma | Nameštaj
pharmacy times
pharmacy times | Uređenje doma | Nameštaj
prevention
prevention | Uređenje doma | Nameštaj
shape
shape | Uređenje doma | Nameštaj
total health
total health | Uređenje doma | Nameštaj