Facebook

popusti & akcije kuponi

Home / zdravi saveti / Blagodeti detoksikacije

Blagodeti detoksikacije

zdravi saveti
Nameštaj | zdravi saveti | Blagodeti detoksikacije
Blagodeti detoksikacije

Čišćenje organizma ne znači samo promenu navika u svakodnevnoj ishrani nego i vežbanje i odgovarajuću negu tela.

   

Uz brojne blagodeti i lepote koje vam proleće donosi, mnogi ljudi, upravo u ovom delu godine, osećaju veći umor nego inače, pospanost, vrtoglavicu, glavobolje, migrene, ali i razdražljivost, kao i bol u zglobovima. Sve su to glavni simptomi prolećnog umora.

 

Glavobolja, problemi s kožom, neprijatan zadah, nadutost, zatvor, loše raspoloženje... Ako te znakove prepoznajete kod sebe, vašem telu vrlo verovatno je potrebna detoksikacija. Ali, zbog čega je ona važna? Kad u svoj organizam unosimo previše šećera, masnoća, aditiva i drugih štetnih materija, on mora da potroši dosta energije kako bi se očistio od otrova. Vremenom mu ostaje sve manje energije za druge metaboličke procese, pa se usporava njegov rad. Jetra i bubrezi kao glavni „čistači“ postaju preopterećeni. Iako je to glavna stavka, čišćenje organizma ne podrazumeva samo promenu navika u ishrani nego i vežbe, ali i odgovarajuću negu tela.

 

Više blagodeti

 

Post služi da se organizam oslobodi od otrovnih materija. Mnoge će na detoksikaciju navesti želja da izgube koji kilogram, zaboravljajući i na druge njene blagodeti kao što su lepša koža, poboljšanje kondicije, više energije, manje celulita... Iako bi svatko trebalo da odabere način čišćenja tela koji mu najviše odgovara (za neke je to znojenje, odnosno podsticanje dehidracije u saunama ili pak masaža u salonima lepote), najbolje i najdelotvornije je očistiti organizam od otrova koje unosimo hranom. Većina stručnjaka preporučiće vam detoksikaciju voćem i povrćem. Dakle, za doručak se uvek jede voće, a za ručak i večeru povrće (ako ne možete da izdržite glad, povrću možete dodati kuvani pirinač).

 

Najkorisnije voće i povrće

 

Iako postoje mnoge detoksikacione dijete koje traju i nedeljama, detoksikaciju je preporučljivo sprovoditi jednom u mesec dana, i to najbolje u trajanju od 36 sati do maksimalno tri dana. Prvi dan nećete osećati nikakve promene, osim verovatno gladi, ali pripremite se da se već drugi dan pojavi glavobolja i, svakako, neprijatan zadah zbog toga što organizam počinje da izlučuje otrovne materije (to ćete znati po belim naslagama na jeziku). Ako se odlučite za detoksikaciju duže od tri dana, što se ne preporučuje bez lekarskog nadzora, mogli biste da se osećate umorno, da imate glavobolje i češće promene raspoloženja.

 

Tokom detoksikacije je dopušteno da se pije voda i eventualno napici od voća i povrća koje ćete sami pripremiti, ali nikako ne bi trebalo da konzumirate kafu, čaj i alkohol. Sveži sokovi od voća i povrća nude dozu hranljivih materija koja se ne može meriti sa kupovnim sokovima. Kako biste dobili najbolji tonik za čišćenje i jačanje imuniteta, napravite sok od četiri šargarepe i dve zelene jabuke.

Takođe, sok možete napraviti od 125 grama malina, dve breskve i jedne jabuke. Taj sok naročito je dobar za anemične osobe i one koji osećaju umor i iscrpljenost.

 

Ananas, artičoke, cvekla, beli luk, grožđe, jabuke, zeleno lisnato povrće, lubenica, peršun, mango i praziluk najbolje su namirnice za čišćenje organizma. Na primer, praziluk podiže nivo takozvanog dobrog holesterola i pomaže u regulisanju šećera u krvi, zelena salata pomaže funkcionisanju probave i ona je glavna namirnica za čišćenje jetre, jabuka snižava holesterol i sadrži pektin koji pomaže uklanjanju toksina, dok peršun kao diuretik podstiče mokrenje, pa je vrlo dobar za rad bubrega. Ananas je jedna od najkorisnijih namirnica u mršavljenju, ali i u detoksikaciji organizma uopšte. On poboljšava probavu, odnosno podstiče rad creva, a idealan je i kao međuobrok.

 

Pokrenite celo telo

 

Kako detoksikacija ne znači samo promenu prehrambenih navika, vrlo je važna i fizička aktivnost. Hodanje, trčanje i preskakanje užeta aerobne su vežbe koje će vam pomoći da lakše sagorite masnoće, poboljšate opštu kondiciju, ali i da učvrstite mišiće. U početku će vam biti dovoljno petnaestak minuta vežbanja, a kako budete sticali kondiciju, produžavajte i vreme provedeno u odabranoj aktivnosti. Ako najviše volite da hodate, kombinujte lagano hodanje sa onim brzim, odnosno žustrim, a dok hodate, povremeno podižite kolena do grudi.

Kontaktirajte nas putem društvenih mreža

Korisni linkovi

Health
Health | Uređenje doma | Nameštaj
best health
best health | Uređenje doma | Nameštaj
mens health
mens health | Uređenje doma | Nameštaj
natural pharmacy
natural pharmacy | Uređenje doma | Nameštaj
womens health
womens health | Uređenje doma | Nameštaj
naturals health
naturals health | Uređenje doma | Nameštaj
pharmacy times
pharmacy times | Uređenje doma | Nameštaj
prevention
prevention | Uređenje doma | Nameštaj
shape
shape | Uređenje doma | Nameštaj
total health
total health | Uređenje doma | Nameštaj