Facebook

hemofarm top

Home / Zdrava ishrana i dijeta / NAJBOLJA HRANA ZA GUBITAK TELESNE TEŽINE  

NAJBOLJA HRANA ZA GUBITAK TELESNE TEŽINE  

Zdrava ishrana i dijeta
Nameštaj | Zdrava ishrana i dijeta  | NAJBOLJA HRANA ZA GUBITAK TELESNE TEŽINE   
NAJBOLJA HRANA ZA GUBITAK TELESNE TEŽINE  

Super-hrana gradi kosti, sprečava hronične bolesti, poboljšava vid, pa čak i održava um veoma oštrim. Ali, jeste li znali da postoje dokazi da ova hrana, osim što je zdrava za ljudski organizam, takođe pomaže da postanete i ostanete u dobroj formi?

 

Super-hrana za dobru kondiciju

Tzv. super-hrana predstavlja nutricionalnu snagu, kojom se izgrađuju kosti, sprečavaju hronične bolesti, poboljšava vid, pa čak i um održava oštrim. Ali, jeste li znali da postoje dokazi da ova hrana, osim što je zdrava za ljudski organizam, takođe pomaže da postanete ili ostanete u dobroj formi?

 

Crni pasulj

Šolja crnog pasulja sadrži 15 grama zadovoljavajućeg proteina i ne sadrži zasićene masnoće, koje postoje u drugim izvorima proteina, kao što je crveno meso.

 

Zob

Zob ili ovas je bogat vlaknima, tako da se možete osećati sitim tokom čitavog dana. Samo polovina šolje sadrži 4.6 grama otpornog skroba, zdravog ugljikohidrata koji pospešuje metabolizam i sagoreva mast.

 

Avokado

Nema razloga da se plašimo jesti masnoću – sve dok je to ona ispravna masnoća koja nam treba.

Oleinska kiselina, element koji se nalazi u monozasićenim masnoćama u avokadu (MUFA) može uzrokovati glad. Probajte idućih 15 minuta ili pola sata jesti avokado i gledajte kako vam stomak nestaje. Ovo kremasto voće je takođe puno vlakana i proteina.

 

Losos

Suvonjav izvor proteina će pomoći da se osećate sito, bez masnih dodataka. Međutim, 50 % žena 18-50 godina starosti, ne znaju da li unose dovoljno ovog esencijalnog nutrijenta.

Povećajte unos lososa; ovo je skromniji izbor u odnosu na unos mesa i pun je puncat monozasićenih masnoća. Studija iz 2001. godine otkriva da su ljudi koji su upražnjavavali hranu bogatu monozasićenim mastima, izgubili u proseku 5 kg, dok su oni koji su radili suprotno, mogli da izgube oko 3 kg u proseku.

 

Borovnica

Najpoznatija po svojim anti-starosnim efektima, borovnica, iako je sitna, predstavlja veoma snažan deo ishrane: jedna šolja ovog voća sadrži samo 80 kalorija i pomaže Vam da se osećate sito sa samo 4 grama vlakana.

 

Brokoli

Kuvano ili sveže, ovo veoma važno povrće je posebno poznato po svojim karakteristikama u sprečavanju kancera, ali sa manje od 30 kalorija po obroku, veoma je dobar u sprečavanju problema viška kilograma.

 

Braon pirinač

Braon pirinač je snažna alternativa belom pirinču. Pola šolje ovog pirinča sadrži 1.7 grama otpornog skroba, zdravog ugljenohidrata koji osnažuje metabolizam i sagoreva masti.

Osim toga, braon pirinač je niskoenergetska hrana, što znači da vas čini sitima, ali sadrži malo kalorija. Jedna studija tvrdi da su se žene koje su se hranile visokoenergetskom hranom, ugojile tri puta više nego žene koje su u ishrani koristile niskoenergetsku hranu.

 

Kruške

Samo jedna kruška sadrži 15% dnevno preporučenog iznosa vlakana. Jedna studija je utvrdila da su žene koje su jele 3 kruške dnevno, konzumirale manje kalorija i izgubile više na težini, od onih koje nisu to radile. Ne skidajte koru sa kruške: upravo se u kori kruške krije najviše vlakana!

 

Vino

Resveratrol, čuveni antioksidant koji se nalazi u kori grožđa, sprečava nastanak naslaga masti. Studije pokazuju da ljudi koji umereno piju vino imaju tanji struk i manji stomak od ljudi koji piju druga alkoholna pića. Ispijanje jedne čaše može pospešiti sagorevanje kalorija u roku od 90 minuta.

 

 

Grejpfrut

Čak i kada ne promenite ništa u ishrani, konzumiranje polovine grejpfruta pre svakog jela može svakako uticati na gubljenje i do pola kg težine nedeljno.

Sastav posebno jakog voća (voća jakog mirisa i ukusa) može dovesti do snižavanja insulina, hormona za skladištenje masti, što može dovesti do gubitka težine. Takođe je dobar izvor proteina, a zbog toga što se sastoji od 90 % vode, činiće Vas sitim, tako da ćete imati manji osećaj gladi.

 

Bademi

Orašasto voće je još jedna vrsta super hrane, bogate zdravim mastima koje mogu pomoći kod mršavljenja.

Bademi posedno mogu pomoći kod skidanja kilograma: Jedna studija pokazuje da su ljudi, koji su u dnevnu ishranu dodavali bademe, brže gubili kilograme od onih koji su jeli istu hranu, ali nisu konzumirali bademe, nego krekere.

 

Zeleni čaj

Voda može pomoći u stvaranju osećaja sitosti i smanjivanju telesne težine. Plus, antioksidans u zelenom čaju pomaže sagorevanju masti i kalorija. Prema jednoj od studija, 5 šolja čaja dnevno pomaže da izgubite dvostruko više na težini, većim delom u struku.

 

Sočivo

Sočivo je odličan izvor zasićenih proteina i vlakana. Pola šolje sadrži 3.4 grama otpornog skroba, zdravog ugljikohidrata koji osnažuje metabolizam i sagoreva masti.

 

Banane

Banane su super hrana koja pomaže gubitku telesne težine i smeštena je na centralno mesto u ishrani koju preporučuje većina programa za skidanje masnih naslaga. Malo zelenkasta, banana srednje veličine će Vas zasititi i pojačati metabolizam sa 12.5 grama otpornog skroba. Čak i zrela banana i dalje stoji u samom vrhu liste hrane koja sadrži RS, sa gotovo 5 grama.

 

Jaja

Jaja nisu baš na dobrom glasu kada se govori o gubitku težine. Ali, doručak je prepun proteina koji će obuzdati Vaš apetit. Jedna studija tvrdi da gojazne žene koje za doručak jedu jaja, gube dvostruko više na težini od žena koje svoj dan počinju npr. đevrekom.

I ne brinite za holesterol: Istraživanjem se utvrdilo da ljudi koji konzumiraju jaja nemaju više povećan loš ili snižen dobar holesterol u odnosu na one koji ih ne konzumiraju.

 

Tamna čokolada

Ljubitelji čokolade, radujte se! Povremeno grickanje tamne čokolade usporava probavu, tako da se duže zadržava osećaj sitosti, sve do sledećeg obroka.

Tamna čokolada je puna monozasićenih masnoća; studije su pokazale da ishrana koja sadrži zdrave masnoće može ubrzati ljudski metabolizam, u smislu sagorevanja masnoće i kalorija. Može takođe pomoći u suzbijanju želje za slanim, slatkim ili ostalim vrstama hrana koja goji.

 

Pomorandže

Sa samo 59 kalorija, ne može se mnogo očekivati od pomorandže, ali zahvaljujući povećoj količini vlakana, pomorandže se nalaze visoko na lestvici na kojoj se nalazi 38 vrsta hrane, a koju su sačinili australijski istraživači. Osećaj sitosti može pomoći da jedete manje tokom dana.

 

Krompir

Istina, krompir je bogatiji ugljenim hidratima, ali je tri puta više zasićuje nego kriška belog hleba i nalazi se na vrhu liste hrane koja ima isti indeks zasićenosti kao i pomorandže. Krompir takođe sadrži velike količine otpornog skroba, koji pomaže organizmu da sagori masti.

 

Beli pasulj

Pola šolje ovog pasulja bogatog vlaknima, sadrži gotovo 4 grama otpornog skroba koji sagoreva masti, zdravog ugljenog hidrata koji pospešuje metabolizam.

 

Sir

Sveži kozji sir i feta sir sadrže masnu kiselinu koja pomaže da se osećamo sito i koja sagoreva masnoću. Potražite sir označen sa „grass-fed (koze hranjene ispašom) jer takav sir ima najveću količinu ove zdrave masnoće.

 

Obrano mleko

Ista masna kiselina se nalazi u mleku, a mlečni proteini nas čine sitima i zadovoljenima. Dodatni kalcijum takođe može pomoći; jedna studija objašnjava  da žene sagore više masnoće i kalorija kada uzimaju 1.000 – 1.400 mg kalcijuma dnevno.

 

Garbanzo pasulj

Takođe poznat kao slanutak; sadrži više od 2 gr otpornog skroba u porciji od pola šolje. Takođe je odličan izvor vlakana, proteina i zdravih masti.

 

Kinoa

Još jedna veoma zdrava žitarica, bogata proteinom koji se bori protiv gladi. Ostaćemo siti duže sa nekoliko kalorija i izbeći prekomerno konzumiranje drugih vrsta jela.

 

Ljute paprike

Ljute paprike imaju svoj specifičan i jak ukus zahvaljujući elementu kojeg nazivamo kapsaicin. Isti element je odgovoran za osećaj „gorenja“ unutar tela dok jedemo ovu papriku, čime se telo podstiče da sagori višak kalorija. Vrlo je jednostavno uključiti ljutu papriku u ishranu; Jedite je svežu, kuvanu, prženu ili u prahu. Ponekad možete u svoj obrok dodati i ljuti sos ili ljutu crvenu sitnu papriku.

 

Kelj

Kelj povećava preporučenu dnevnu količinu vitamina A i K, zajedno sa 7.6 gr vlakana. Plus, koštaće vas samo 6 kalorija. Između sadržaja niskokaloričnih vlakana i sadržaja vlakana od kojih dobijamo naslage na stomaku, kelj, kao i ostalo listasto zeleno povrće predstavlja idealnu opciju, ako želite ostati zdravi i vitki.

 

Kafa

Do sada ste verovatno otkrili da kafa može pomoći u obuzdavanju apetita. Ali, jeste li znali da ona pospešuje ljudski metabolizam? Pošto kafa sadrži antioksidant hlorogenu kiselinu (CGA), ona može povećati upotrebu masti za stvaranje energije u telu. Istraživanja su dodatno pokazala da CGA može usporiti oslobađanje glukoze i dovesti do usporavanja otpornosti insulina kod sprečavanja gojenja. 

Kontaktirajte nas putem društvenih mreža

Korisni linkovi

Health
Health | Uređenje doma | Nameštaj
best health
best health | Uređenje doma | Nameštaj
mens health
mens health | Uređenje doma | Nameštaj
natural pharmacy
natural pharmacy | Uređenje doma | Nameštaj
womens health
womens health | Uređenje doma | Nameštaj
naturals health
naturals health | Uređenje doma | Nameštaj
pharmacy times
pharmacy times | Uređenje doma | Nameštaj
prevention
prevention | Uređenje doma | Nameštaj
shape
shape | Uređenje doma | Nameštaj
total health
total health | Uređenje doma | Nameštaj