Facebook

hemofarm top

Home / Zdrava ishrana i dijeta / 10 razloga zašto se salo na vašem stomaku ne topi

10 razloga zašto se salo na vašem stomaku ne topi

Zdrava ishrana i dijeta
Nameštaj | Zdrava ishrana i dijeta  | 10 razloga zašto se salo na vašem stomaku ne topi
10 razloga zašto se salo na vašem stomaku ne topi

Da, naslage na stomaku mogu biti veoma uporne; u nastavku teksta ćemo opisati naučno dokazane načine kako da ih se otarasite.

Gubitak naslaga

Malo sala na stomaku je zapravo dobro za čoveka: ono štiti stomak, creva i ostale osetljive organe. Ali previše sala je sve osim zdravo. Dodatne masne ćelije duboko u abdomenu (poznata pod nazivom i visceralna masnoća) stvara adipozne hormone i adipokine – stvaraoce hemijskih problema koji putuju kroz krvne sudove i organe, gde izazivaju zapaljenje koje doprinosi poteškoćama kao što su dijabetes i srčane bolesti. Dobre vesti? Svaki gram koji skinete pomaže smanjenju telesne težine. „Kada žene počnu da gube na težini, one obično izgube 30% više abdominalne masnoće u poređenju sa svim ostalim mestima pod masnim naslagama“ kaže dr. Rasa Kazlauskaite, endokrinog u Centru za prevenciju Raš Univerziteta u Čikagu (Rush University Prevention Center Chicago). Štaviše, izbori koji vam svakodnevno stoje na raspolaganju mogu dodatno ojačati vašu sposobnost da sagorite masnoću na stomaku. Donosimo 10 najčešćih zamki – ali i načina kako da u njih ne upadnete.

Vi ste na niskomasnoj ishrani

Kako bi se masnoće na stomaku izgubile, dobro je jesti masnoće-posebno mono-nezasićene masne kiseline (MUFA). Kada su u jednoj studiji istraživači od žena tražili da poređu na 1.600kalorija, ishranu sa visokim MUFA, izgubile su trećinu naslaga na stomaku za mesec dana. MUFA vas zasite i pomažu vam kada jedete hranu lošijeg kvaliteta“kaže dr.David Katz, direktor Istraživačkog centra za prevenciju Yale (Yale Prevention Research Center).

Jedno vreme ste bili depresivni

Žene koje pate od depresije daleko češće imaju masne naslage na stomaku, ističe nedavna studija Medicinskog centra Raš Univerziteta (Rush University Medical Center). To je možda zato što je depresija povezana sa smanjenjem fizičke aktivnosti i lošim navikama u ishrani.

Vežbe za stomak: radite ih!

„Vežbe poboljšavaju nivoe moždanih hemikalija koje regulišu metabolizam masnoće, kao i vaše raspoloženje“ ističe dr. Kazlauskaite. Ovo pojačava motivaciju da se urade i druge stvari kojima se suzbija depresija, kao što je viđanje sa prijateljima. Međutim, ako se osećate toliko loše da ne želite da uradite ništa u čemu ste nekada uživali, onda bi bilo dobro da potražite pomoć lekara.

Jedete brzu hranu

Jednostavni ugljikohidrati (kao što postoje u čipsu) i dodati šećer (npr. u zašećerenom piću) povećavaju šećer u krvi što dovodi do stvaranja ogromnih količina insulina – hormona koji podstiče jetru na skladištenje masti na stomaku.

Smanjenje opsega stomaka: Umesto da se fokusirate na brzu hranu, savet je da razmislite o zdravim dodacima ishrani (npr. ekstra količine povrća u svaki obrok). Kako dr. Katz kaže „Punite svoj tank ekstra kvalitetnim gorivom koje sprečava glad“.

Ne unosite dovoljno ovog čudesnog minerala

Magnezijum reguliše više od 300 funkcija u telu. Stoga ne čudi podatak, objavljen u studiji iz 2013 godine da ljudi koji konzumiraju više magnezijuma, imaju manji nivo šećera u krvi i insulina.

Smanjenje opsega stomaka: Najmanje dva puta dnevno unosite hranu bogatu magnezijumom, kao što su banane, soja ili tamno lisnato povrće.

Zavisni ste o gaziranim pićima

U studiji o gojaznosti navodi se da onio koji piju gazirana pića imaju veće šanse za dobijanje masnih naslaga na stomaku. Istraživači smatraju da ljudi koji piju velike količine gaziranih pića precenjuju kalorije koje „spašavaju“ i onda se prejedaju.

Smanjenje opsega stomaka: ako niste spremni da odustanete od svojih navika, istraživači predlažu da smanjite kalorije u svojoj ishrani.

Obožavate burgere

Kada su švedski istraživači dodali 750 dodatnih, uglavnom iz zasićenih masnoća, dnevnih kalorija jednoj grupi odraslih ljudi, a drugoj grupi istu količinu kalorija ali iz polinezasićenih masnih kiselina (PUFA) na 7 nedelja, grupa ljudi koja je unosila zasićene masne kiseline je akum,ulisala 2 puta više visceralne masti.

Smanjenje opsega stomaka: Bar jednom nedeljno,. u ishranu unesite masnu ribu kao što je losos ili pastrmka kako biste dobili odgovarajuću dozu polinezasićenih masnih kiselina. Tokom ostalih dana, smanjite unos crvenog mesa i opredelite se za niskoproteinsku masnoću kakva postoji npr u piletini ili mahunarkama.

Mislite da žene ne mogu dobiti pivski stomak

Prema jednoj danskoj studiji iz 2013 godine, pivo može zaista biti povezano sa abdominalnom gojaznošću. Iako se čini da pivo najviše utiče na stvaranje naslaga na stomaku, ništa bolje nećete proći ni sa vinom: jedna studija ističe da količina alkohola koju žene piju direktno utiče na dobijanje kilograma.

Smanjenje opsega stomaka: Nedeljno popijte 7 ili manje pića. Ljudi koji piju umereno ili nikako imaju manje šanse da se ugoje, pokazuje nedavna studija Arhiva interne medicine (Archives of Internal Medicine).

Ne možete se setiti kada ste poslednji put rekli „om“

Promene koje se u organizmu dešavaju zbog menopauze (koja obično nastaje oko 40-te godine života) otežavaju smanjenje naslaga na stomaku – ali energična joga može doprineti da ih se rešite. Studija iz 2012 godine donosi podatak da su žene u post-menopauzi koje su radile joga vežbe po sat vremena tri puta nedeljno u periodu od 16 nedelja, izgubile više od ½ inča u opsegu struka.

Smanjenje opsega stomaka: Niste obožavalac joge? „Odredite sat vremena i uradite nešto lepo za sebe“ što može doprineti smanjenju količine hormona stresa, savetuje dr. Šejla Dagan (Sheila Dugan), specijalista fizikalne medicine i rehabilitacije u Čikagu.

Vaši obroci nemaju boju

Obojano voće i povrće je prepuno vitamina C što smanjuje kortizol. Štaviše, nedavna studija u The Jurnal of Nutrition pokazuje da ljudi koji u organizam unose više hranjivih materija sa crvenim ili narandžastim voćem i povrćem, imaju daleko tanji struk.

Smanjenje opsega stomaka: Dodajte boju u svoj tanjir tako što ćete posuti ribu mango sosom ili ubacite malo crvene paprike u ćufte od ćuretine.

Vaše slatke seanse ne ukljuuju slatkiše

Istraživanje je pokazalo da dugotrajni i visoko intenzivni treninzi, opdnodno energična fizička aktivnost nakon koje sledi kratak period laganog odmora – veoma doprinosi topljenju sala na struku. „Vežbanje visokog intenziteta je veoma efektivno u smanjenju inzulina, tzriglicerida i kortizola i sagoreva više kalorija u kraćem vremenskom periodu“ zaključuje dr. Šavn Talbot (Shawn Talbot), profesor na Američkom koledžu za sportsku medicinu (American College of Sport Medicine).

Smanjenje opsega stomaka: Ako uživate u vožnji bicikla ili trčanju, pojačajte takvu aktivnost na tempo koji otežava pričanje i neka tako ostane 2 minuta: onda usporite na minut i ponovite ponovo. Čini vam se kao trening otpora? Pokušajte sa serijama pokreta, kao što su čučnjevi ili sklekovi na dva minuta, sa pauzom na svakih 60 sekundi.

Kontaktirajte nas putem društvenih mreža

Korisni linkovi

Health
Health | Uređenje doma | Nameštaj
best health
best health | Uređenje doma | Nameštaj
mens health
mens health | Uređenje doma | Nameštaj
natural pharmacy
natural pharmacy | Uređenje doma | Nameštaj
womens health
womens health | Uređenje doma | Nameštaj
naturals health
naturals health | Uređenje doma | Nameštaj
pharmacy times
pharmacy times | Uređenje doma | Nameštaj
prevention
prevention | Uređenje doma | Nameštaj
shape
shape | Uređenje doma | Nameštaj
total health
total health | Uređenje doma | Nameštaj