Facebook

Hemofarm

Home / Psihologija i duh / Strah od letenja - fobija

Strah od letenja - fobija

Psihologija i duh
Nameštaj | Psihologija i duh | Strah od letenja - fobija
Strah od letenja - fobija

Radije putujete 20 sati autobusom samo da ne biste morali da provedete nekoliko sati u avionu? Vreme je da se izborite sa svojim iracionalnim strahom jer je to korak na putu ka kvalitetnijem životu.

 

1.Informišite se o stvarnim rizicima letenja

Letenje je 20 puta sigurniji način transporta od vožnje kolima. Ne zaboravite i ulogu medija: avionske nesreće su zapravo veoma retke, pa zato i predstavljaju vest za naslovnu stranu. Svaki dan se obavi 40.000 letova u celom svetu, a moraćete da priznate da zaista nema puno nesreća tokom godine. Nažalost, naš strah je produkt naših emotivnih reakcija i vrlo teško je boriti se protiv njega samo logikom.

2. Zakažite profesionalni tretman

Cilj tretmana nije da se strah eliminiše već da se sa njim suočimo i da kroz seriju tehnika naučimo da kontrolišemo katastrofične misli kao i neprijatne telesne reakcije koje ih prate. Stručan naziv za to je „habituacija“, što znači „navići se na nešto“. To je učenje prema kojem se toleriše određeni nivo anksioznosti, time što se ne preteruje sa odgovorom na anksioznost. Kada ne zahtevamo da anksioznost trenutno nestane, pomažemo da se njen intenzitet smanji.

3. Čašica za smirenje? Nikako!

Nije preporučljivo da tokom leta koristite alkohol jer to donosi dodatne probleme. Iako ste možda čuli dosetku „kratak let - kratko piće“, ona služi kao opravdanje samo nekome ko bi to piće popio bez obzira na to da li treba da leti ili ne. Piće može da izazove mučninu i povraćanje, a sa druge strane ono smanjuje osećaj postignuća ili osećaj uspeha u suočavanju sa sopstvenim strahovima.

4. Izbegnite jet-leg

Ukoliko putujete kroz više vremenskih zona na interkontinentalnim letovima, posavetujte se sa svojim lekarom oko upotrebe blažih sedativa koji će vam pomoći da zaspite tokom leta. Naime, menjanje dnevno-noćnog ritma, usled promene vremenskih zona, dovodi do poremećaja sna i iscrpljenosti nazvanog „jet leg“.

5. Pripazite na ishranu

Vrlo važan je i adekvatan obrok. Ne treba putovati praznog stomaka, ali treba izbegavati i tešku i začinjenu hranu koja može rezultirati nelagodom tokom leta.

6.Patite od mučnine?

Još jedna neprijatnost povezana sa letenjem je mučnina. Osobe koje osećaju neprijatnost pri bilo kojoj vrsti vožnje, bez obzira na to da li su u avionu, vozu, autobusu ili brodu, ne bi trebalo da čitaju tokom puta, jer to može da pojača mučninu zbog pomeranja slova. Ako, pak, ne osećate mučninu pri vožnji, omiljena literatura može biti od velike pomoći da se misli skrenu od samog letenja. Takođe, možete da ponesete muzički plejer.

7. Nemojte prenositi svoj strah na decu

Budite svesni da vaše reči i strahovi utiču na vašu decu. Ako se plašite letenja, u redu je da to priznate deci, ali im recite i: „Iako se plašim, trudim se da to prevaziđem“. To im pomaže da shvate da treba da se suoče sa strahom, a ne da izbegavaju situacije koje ih plaše.

Tehnike relaksacije

Ako ne kontrolišemo dešavanja u pilotskoj kabini, možemo da kontrolišemo svoje misli, a zahvaljujući tehnikama relaksacije možemo da kontrolišemo i neke od neprijatnih senzacija koje prate strah, npr. lupanje srca, uznemirenje, drhtanje, preznojavanje, vrtoglavicu.

* Razmišljanje o pozitivnim aspektima letenja, koje koristi vam ono donosi i šta biste izgubili ukoliko ne letite, i zamišljanje prijatnih situacija.

* Sastavljanje hijerarhije situacija povezanih sa letenjem počevši od najstrašnijeg, što je najčešće sam let, do onih manje strašnih poput kupovine avionske karte.

* Posmatranje drugih ljudi na aerodromu i tokom leta, pogotovo onih koji deluju relaksirano i rasterećeno.

* Metode poput grupne terapije, audio poruke sa relaksirajućim sadržajem koji se sluša tokom leta, hipnoza i autohipnoza. Čak i avio kompanije imaju programe koji pomažu zainteresovanima da prevaziđu strah od letenja, da uđu u avion dok je u hangaru i sl.

* Metode meditacije i relaksacije takođe mogu imati uspeha ali je potrebno da se praktikuju i do par nedelja pre leta, da bi um i telo mogli da pri samom letu reaguju automatski.

INFO PLUS

Svaki strah se hrani izbegavanjem. Sve dok osoba nastavlja da izbegava potencijalno strašne situacije ne može da očekuje da će se strah smanjiti.

Kontaktirajte nas putem društvenih mreža

Korisni linkovi

Health
Health | Uređenje doma | Nameštaj
best health
best health | Uređenje doma | Nameštaj
mens health
mens health | Uređenje doma | Nameštaj
natural pharmacy
natural pharmacy | Uređenje doma | Nameštaj
womens health
womens health | Uređenje doma | Nameštaj
naturals health
naturals health | Uređenje doma | Nameštaj
pharmacy times
pharmacy times | Uređenje doma | Nameštaj
prevention
prevention | Uređenje doma | Nameštaj
shape
shape | Uređenje doma | Nameštaj
total health
total health | Uređenje doma | Nameštaj