Facebook

Hemofarm

Home / Psihologija i duh / Vaša slika o sebi

Vaša slika o sebi

Psihologija i duh
Nameštaj | Psihologija i duh | Vaša slika o sebi
Vaša slika o sebi

Vaša slika o sebi, kako se vidite i osećate, presudna je za vašu sreću i uspeh.

 

Prošetajte se do najbližeg ogledala. Uspravite se, duboko udahnite, a potom se dobro pogledajte. Da li se smešite onome što vidite, ili odmah nalazite prigovore i nezadovoljni ste svojim izgledom?

 

Najčešća pritužba kada se neko pogleda u ogledalo je "predebeo/la sam". Želite da izgledate kao sva ona savršena ljudska stvorenja koja svakodnevno vidite na televiziji, u novinama i časopisima. Izmišljate izgovore kako ste "mekani" i kako ste to "nasledili od majke" ili ste "jednostavno takvi". No, duboko u sebi želite biti ponosni na svoje vitko i lepo telo, baš kao oni čijim vas slikama neprestano zasipaju putem medija.

 

Dobra vest je da MOŽETE postići željeni izgled s pravim sredstvima: optimalnom ishranom, zdravim prehrambenim navikama, redovnom aktivnošću koja će održavati tonus vaših mišića i redovnom mentalnom aktivnošću koja vam pomaže da održite vašu sliku o sebi pozitivnom.

 

U ovom tekstu ćemo se koncentrisati na vašu sliku o sebi. To je nešto što se često zanemaruje, ali je u uskoj vezi s uspehom ili neuspehom svakog programa kontrole težine, bez obzira da li želite da izgubite, održite ili dobijete na težini.

 

Šta je ’slika o sebi’?

 

To je vaše iskreno mišljenje o sebi, ono čime se lično smatrate, na vizuelnom, psihičkom i fizičkom planu. Mnogi od nas ne rade na svojoj slici o sebi, već se bore protiv nje, ne veruju u njeno postojanje i ignorišu je. Istorija se ponavlja kada ne udovoljavamo potrebama koje proizlaze iz naše slike o sebi. Na primer, odlazite da kupite novu odeću. Na vešalici izgleda lepo, pa je isprobate, ali vaša negativna slika o sebi vam kaže: "predebeo/la si, izgledaš smešno!". Skinete odeću, odete kući praznih ruku i zatim sednete i potražite utehu u pola kutije keksa. Pozitivna slika o sebi bi rekla: "Boja ti pristaje, izgledaće odlično s tvojim najdražim cipelama, hajde, uzmi!"

 

Možete naučiti kako da ojačate svoju pozitivnu sliku o sebi sprovođenjem sledećih koraka. Budete li svakodnevno primenjivali ova načela, moći ćete se, posmatrajući sebe u ogledalu, nasmešiti!

 

Prvi korak - samodijagnoza

 

Pobrinite se da oslobodite dva-tri sata samo za sebe. Trebaće vam blok i olovka. Počnite da sastavljate popis svih negativnih misli koje imate o sebi. SVIH!! "...Previše jedem, prekasno ustajem, iza sebe ostavljam nered, ne znam organizovati svoje vrijeme " itd. itd. Pre nego što počnete, čvrsto odlučite da se nećete obeshrabriti svime što ćete sami sebi priznati! Prvi popis je proces otkrivanja.

 

Kada završite, sastavite drugi popis, ovoga puta nabrojite SVE što vam se sviđa kod vas. Nastojte da ovaj popis bude DUŽI od prvog. Kada ste sastavili oba popisa, uzmite svaku tačku sa svog ’negativnog’ popisa i napravite pozitivnu suprotnost, na primer: "Prekasno ustajem" se menja u "Mogu da ustanem rano" i tako dalje.

 

Novi popis postaje vaš aktivni POPIS MOGUĆNOSTI.

 

Drugi korak - odlučite kakvi želite da budete

 

Sada kad imate svoj Popis Mogućnosti, možete stvoriti novu sliku o sebi, u svojim mislima. Redovno pratite vaš napredak i proveravajte da li primenjujete sve ono što imate na svom popisu. Na primer, kada uveče ležete u krevet, odvrtite sebi u mislima film kako ustajete sat ranije nego obično, tako da imate dovoljno vremena za kompletan i bogat doručak. Nakon toga, priuštite sebi još "filmova" s drugih područja na kojima ste odlučili da se promenite i popravite. Ti mentalni filmovi deluju kao uputstva: oni preoblikuju vašu sliku o sebi i čine jačima vaše želje. Zašto to uspeva?

 

To uspeva zato što vaš mozak ne zna razliku između stvarnosti i onoga što vrlo živo zamišljate. Korišćenjem mentalnih filmova možete svoje zamišljene želje pretvoriti u stvarnost. Sve što morate učiniti je da donesete odluku da želite nov oblik i nov izgled i "mentalno" krenute u akciju stvarajući ih.

 

Svom Popisu Mogućnosti dodajte sledeću tvrdnju: Ja sam ono što odlučim da budem.

 

Treći korak - vodite dnevnik uspeha

 

Svaka stavka na vašem Popisu Mogućnosti je sada cilj prema kojem možete usmeriti vaš rad. No, morate voditi evidenciju svog napretka, zato kupite dnevnik i na kraju svakog dana zabeležite sve pozitivne stvari koje ste postigli, sve svoje uspehe. Kako napredujete, broj vaših beleški će rasti uporedo s jačanjem vaše pozitivne slike o sebi, te će odražavati vaš Popis Mogućnosti. Vaši uspesi će biti različiti - "Za ručkom sam odbio/la kolač s kremom ... pešačio/la sam do posla ... pojeo/la sam svo povrće ..." i tako dalje.

 

Ne zaboravite, svako od nas može imati loš dan, dakle ako imate dan u kojem imate vrlo malo ili ništa za upisati u dnevnik - nije strašno, možete to nadoknaditi sledećeg dana!

 

Svojem Popisu Mogućnosti dodajte sledeću tvrdnju: Koncentrišem se na svoje uspehe, ne na neuspehe.

 

Četvrti korak - ne obazirite se na kritike i učite iz svojih grešaka.

 

Ljudi koji vas kritikuju obično to čine iz neznanja, a ne nužno (zlo)namerno. No, ako kritike uzimate k srcu, održavate negativnu sliku o sebi . Stoga uvek imajte na umu da je ono što mislite o sebi mnogo važnije od onoga što drugi ljudi misle o vama. Kad sledeći put neko da primedbu koja

 

bi mogla poljuljati vašu sliku o sebi, otresite tu primedbu i krenite dalje, nemojte je uzimati k srcu.

 

Ne zaboravite da kritika uvek nastaje zbog pogreške. Niko nije savršen. Smete grešiti, samo odlučite da ćete drugi put uraditi bolje i analizirajte gde ste pogrešili - pogreške nam nude savršenu priliku za poboljšanje!

 

Svojem Popisu Mogućnosti dodajte sledeću tvrdnju: Kritike mi mogu pomoći u razvoju. Greške mi pomažu u učenju.

 

Peti korak - živite za sadašnji trenutak

 

Prošlost je iza nas, budućnost još nije stigla, znači ostaje SADAŠNJOST. Mnogi ljudi se zadržavaju na prošlim pogreškama ili brinu o budućnosti UPRAVO SADA kada bi se isto tako jednostavno mogli usredsrediti na to da sadašnji trenutak učine važnim, srećnim, prijatnim i vrednim, tako da i

 

svaki sledeći trenutak može slediti isti obrazac...

 

Nažalost, mnogo je lakše naći izgovore i odgađati stvari za sutra, umesto da se poradi na ostvarenju želja danas. Možete napredovati mnogo bržim tempom ako svoje napore koncentrišete na SADA.

 

Svojem Popisu Mogućnosti dodajte sledeću tvrdnju: Radije ću to učiniti SADA.

 

Šesti korak - reorganizujte svoj život, planirajte da uspete

 

Svima nam je potreban plan akcije, smisao smera i svrhe u životu, ili bi smo se samo vrteli u krugu. Svoju "svrhu" napišite na papir tako što ćete sastaviti plan života - nabavite jednu beležnicu i počnite s ova tri poglavlja:

 

. Kakav/Kakva želim da budem

 

. Šta želim da imam

 

. Šta moram da učinim

 

U prvom poglavlju prepišite svoj Popis Mogućnosti i uz svaku stavku dodajte datum do kada to treba da postignete.

 

U drugom odlomku možete staviti slike ili crteže stvari koje želite steći, kao što je novi automobil, godišnji odmor i slično, i uz svaku stavku dodajte datum do kada to trebate postići.

 

U trećem poglavlju napišite što više ideja koje će vam pomoći u ostvarenju svake od stavki u vašem planu.

 

Vi u stvari "postavljate ciljeve" - a postoje neka osnovna pravila u pogledu postavljanja ciljeva:

 

1. Ciljeve ne možete tretirati kao želje ili nade, oni nisu ono što biste "trebali" ili "morali" učiniti. Oni moraju biti iskrene želje.

 

2. Vaša slika o sebi odbaciće loše strukturirane, nerealistične ciljeve. Zato se pobrinite da svaka stavka bude jasno definirana.

 

3. Svaki cilj mora biti veran vašim težnjama. Od presudnog je značenja da strastveno verujete da ih možete i hoćete ostvariti.

 

Sedmi korak - izjave, sredstva za postizanje uspeha

 

Zaposleni ljudi nemaju uvek vremena da zastanu i osnaže sliku o sebi nebrojeno puta na dan, iako je to najkraći put do pomlađene i poboljšane slike o sebi. Kako biste ipak održavali kontinuirani svakodnevni proces poboljšanja slike o sebi, možete koristiti kartice za podsećanje.

 

To su jednostavne, kratke izjave koje ispišete na malu karticu, koje vašu sliku o sebi podsećaju na dobre namere. Jedan takav primer može biti: Mogu da postignem sve što odlučim.

 

Uvek imajte sa sobom svoje kartice i često ih pregledajte. One služe kao okidač za pozitivne mentalne filmove u vašem umu.

 

Osmi korak - fizičke namere koje pomažu u menjanju vaše figure

 

Naoružani s prvih sedam koraka, sada trebate dodati fizičke faktore uspeha, a to su uravnotežena ishrana, zdrave prehrambene navike, redovna aktivnost i opuštanje. Evo kratkog pregleda stvari koje možete odmah početi raditi da biste poboljšali svako od tih područja.

 

Optimalna ishrana:

 

To jednostavno znači da sve mora biti uravnoteženo - raznolikost osigurava vašem telu unos širokog izbora hranjivih sastojaka iz hrane koju jedete. Živeti od gotove hrane i kasnih noćnih obroka je priznati recept za loše zdravlje.

 

Dobra kontrola težine:

 

Ako imate pozitivnu sliku o sebi, mnogo je veća verovatnoća da ćete uspešno kontrolisati težinu! Ako se borite s negativnom slikom o sebi, vaše će slabosti pobediti vašu odlučnost. Kontrola težine obuhvata samodisciplinu i iskrenu želju da se postignu ciljevi, a vi sada imate sredstva da to postignete!

 

Zdrave prehrambene navike:

 

To znači obratiti pažnju na izvor goriva za svoje telo - hranu i piće. Ako svoj automobil niste napunili pravim gorivom, završiće kod mehaničara i trebaće mu velika popravka. Isto je i sa vašim telom. Evo najvažnijih deset zdravih navika:

 

. Nemojte preskakati doručak, to je najvažniji obrok.

 

. U redovnim razmacima pojedite 4-6 malih obroka tokom dana.

 

. Svakog dana popijte 6-8 velikih čaša vode, kako vam telo ni bi dehidriralo. Izbegavajte unos tečnosti uz obroke.

 

. Svakog dana pojedite pet porcija svežeg povrća i tri porcije svežeg voća.

 

. Izbegavajte hranu koja sadrži šećer, belo brašno, so i zasićene masnoće.

 

. Odaberite hranu od celog zrna žitarica, bogatu vlaknima, koja nije prekuvana.

 

. 3-4 puta nedeljno jedite ribu bogatu mastima (sardele, skuše, haringe, losos).

 

. Birajte visoko kvalitetno nemasno meso i meso živine.

 

. Nemojte da jedete kasno uveče.

 

. Jedite kada se osećate opuštenima, temeljno sažvaćite hranu i nemojte žuriti. Hrana vam neće pobeće iz tanjira.

 

Redovna aktivnost

 

Vaši mišići su mesta u kojima se stvara vaša energija. Da biste dugoročno ostali zdravima, morate obavezno u svoj svakodnevni život uključiti redovne aktivnosti. Svakodnevna brza šetnja od 30-40 minuta je dovoljna da vam mišići ostanu u tonusu i da se kiseonik propumpa kroz vaše vene, za bolju cirkulaciju.

 

Opuštanje

 

Postoje tri područja opuštanja: opuštanje uma, tela i slike o sebi. Telo opuštate kada se dobro, odmorno naspavate. Um opuštate kada uzmete vremena za sebe, radeći ono u čemu uživate. Slika o sebi se može opustiti kada vam je um smiren. Ako su vaša svrha i smer u životu jasno definisani i krećete se prema ostvarenju svojih ciljeva, moguće je osećati se smireno.

Kontaktirajte nas putem društvenih mreža

Korisni linkovi

Health
Health | Uređenje doma | Nameštaj
best health
best health | Uređenje doma | Nameštaj
mens health
mens health | Uređenje doma | Nameštaj
natural pharmacy
natural pharmacy | Uređenje doma | Nameštaj
womens health
womens health | Uređenje doma | Nameštaj
naturals health
naturals health | Uređenje doma | Nameštaj
pharmacy times
pharmacy times | Uređenje doma | Nameštaj
prevention
prevention | Uređenje doma | Nameštaj
shape
shape | Uređenje doma | Nameštaj
total health
total health | Uređenje doma | Nameštaj