Facebook

Hemofarm

Home / Psihologija i duh / Rekreacija u prirodi

Rekreacija u prirodi

Psihologija i duh
Nameštaj | Psihologija i duh | Rekreacija u prirodi
Rekreacija u prirodi

Održavanje telesne kondicije donosi mnoge blagodeti – oslobađa od stresa i napetosti, sprečava gojaznost i „topi“ višak kilograma, ume da predupredi mnoge bolesti, čini nas raspoloženim i opuštenim...

 

Leto je idealno vreme da se pozabavimo svojim telom na čemu će nam i duša biti zahvalna i zadovoljna. Ma koji vid rekreacije na otvorenom da izaberete - vodite računa o tempu kojim počinjete. Višemesečno plandovanje bez trunke fizičkih aktivnosti umrtvilo je mišiće, pa ih valja postepeno pripremati za napore kojima nameravate da ih izložite. U protivnom, plivanje, planinarenje ili vožnja bicikla umesto zadovoljstva mogu zagorčati užitak zbog bolova u mišićima i zglobovima ili povreda.

 

Prvi korak do dobre kondicije i uživanja u rekreaciji koju ste odabrali jesu lagane šetnje. Svakodnevno, bar nedelju dana, šetajte u prirodi tridesetak minuta. Odmorite se svaki put kada osetite zamor i taj predah iskoristite da nekoliko puta duboko udahnete i izdahnete vazduh i "protegnete" se ispravljene kičme i ruku podignutih iznad glave. 

 

Tek posle ovih priprema posvetite se onome što volite. Opet lagano, povećavajući vreme i dinamiku aktivnosti koje ste odabrali. Energetski kapaciteti tela su ograničeni i valja znati da u početku fizičkih aktivnosti telo sagoreva šećer, a tek posle nekoliko minuta masti. Ako se pretera sa rekreacijom, telo počinje ponovo da sagoreva šećer što dovodi do pada njegovog nivoa u krvi, zamora i malaksalosti.

 

Planinarenje

 

Tokom jednog sata šetnje po planinskim kosinama i visovima gubi se od 1.700 do 2.100 kalorija. Listove i butine najviše opterećuje penjanje uz brdo, a najmanje ruke, stomačne mišiće i leđa.

 

Početnicima se preporučuje pešačenje po što ravnijim predelima i to tri puta nedeljno do 30 minuta. Oni sa boljom kondicijom mogu opteretiti telo sa 60 minuta planinarenja po blagim kosinama, ne više od četiri puta nedeljno. Planinari u top formi bez osećanja umora mogu savladavati veće uzbrdice i nizbrdice i po pet sati hoda, ali opet ne češće nego tri puta nedeljno.

 

Pored udobnih patika i odgovarajuće garderobe, ne zaboravite da sa sobom ponesete bocu sa vodom, tablu čokolade ili bananu.

 

Plivanje

 

Plivanjem se sagoreva ista količina energije kao kada se trči, a tokom jednog sata aktivnog boravka u vodi potroši se od 2.100 do 2.900 kalorija. Ovo je idealna fizička aktivnost za jačanje mišića celog tela, bez opterećivanja zglobova.

 

Plivačima bez kondicije preporučuje se aktivno plivanje slobodnim stilom 200 do 300 metara, tri puta nedeljno. Oni koji spadaju u srednje pripremljene za fizički napor mogu sebi dopustiti plivanje do 600 metara, 15 do 20 minuta, tri puta nedeljno. Plivači u top formi bez problema savladavaju i do 900 metara vodene površine koju preplivavaju za tridesetak minuta, tri do četiri puta nedeljno.

 

Da biste uživali u plivanju, potrebne su vam naočare za vodu, pogotovo ako ste u bazenu, jer hlor iz vode može da iritira oči. Izaberite i udoban kupaći kostim ili gaćice koji dobro prijanjaju uz telo, ali ga ne stežu.

 

Vožnja bicikla

 

U zavisnosti od terena kojim se vozi, vožnjom bicikla gubi se između 1.400 i 2.300 kalorija, a jačaju se mišići butina, listova i stopala. Da biste aktivirali i gornji deo tela, dobra je kombinacija plivanja i vožnje bicikla.

 

Početnicima se preporučuje vožnja biciklom po ravnom terenu, ne više od tri puta nedeljno po pola sata lagane vožnje. Onima sa boljom kondicijom primeren je brži i jači tempo do 40 minuta vožnje, tri puta nedeljno. Biciklisti u top formi bez poteškoća voze bicikl i četiri puta nedeljno po 60 minuta, kombinujući jači i sporiji tempo, kao i teren kojim voze.

 

U zavisnosti kojim terenom planirate da vozite, odabraćete i tip bicikla – planinski, sa širim točkovima i jačom konstrukcijom, ili gradski, koji je laganiji. Patike i udobna garderoba se podrazumevaju, ali svakako ne treba zaboraviti kacigu za glavu i bocu vode.

 

Izbor je vaš

 

Svaki vid rekreacije koji odaberete učiniće da se dobro osećate, sačuvate zdravlje i održite ili postignete vitku liniju. I budite realni, ne precenjujte svoje mogućnosti i kondiciju.

Kontaktirajte nas putem društvenih mreža

Korisni linkovi

Health
Health | Uređenje doma | Nameštaj
best health
best health | Uređenje doma | Nameštaj
mens health
mens health | Uređenje doma | Nameštaj
natural pharmacy
natural pharmacy | Uređenje doma | Nameštaj
womens health
womens health | Uređenje doma | Nameštaj
naturals health
naturals health | Uređenje doma | Nameštaj
pharmacy times
pharmacy times | Uređenje doma | Nameštaj
prevention
prevention | Uređenje doma | Nameštaj
shape
shape | Uređenje doma | Nameštaj
total health
total health | Uređenje doma | Nameštaj