Facebook

Hemofarm

Home / Prevencija / Vitamini koje ćete trebati nakon 40. godine

Vitamini koje ćete trebati nakon 40. godine

Prevencija
Nameštaj | Prevencija | Vitamini koje ćete trebati nakon 40. godine
Vitamini koje ćete trebati nakon 40. godine

Vitamini i hranjive materije deluju kao vojska koja se bori s bolestima koje nas pogađaju u starijoj dobi. Najbolji način u izgradnji ove vojske leži u zdravoj prehrani bogatoj potrebnim vitaminima. Ipak, dovoljan nivo vitamina u telu ponekad je teško postići isključivo zdravom ishranom. Vitamini potrebni za normalno funkcionisanje postaju naročito bitni oko 40. godine života, stoga stručnjaci otkrivaju kojih sedam vitamina posebno pomažu u ovoj dobi

 

Organizam s navršenih 40 godina neće funkcionirati kao organizam jednog tipičnog dvadesetogodišnjaka. Mišićna masa počinje propadati i verovatnije je da ćete u tom procesu navući i par neželjenih kilograma. Menopauza može ili je već počela postojati, a rizik od hroničnih bolesti poput raka, srčanih bolesti i dijabetesa počinje biti sve veći što znači da plan bitke s navedenim simptomima mora postati nešto drukčiji.

 

Jedno od rešenja ovom dobnom problemu leži u dovoljnoj dozi vitamina i hranjivih materija koju ćete postići pravilnom i zdravom prehranom. Iako je zdrava hrana izvor potrebnih sastojaka za normalno funkcionisanje organizma i prevenciju simptoma uzrokovanih starenjem, stručnjaci otkrivaju da ona ponekad nije dovoljna. Vitaminski dodaci stoga se pojavljuju i koriste kao kvalitetna nadoknada prehrani, prvenstveno zbog bolje apsorpcije.

 

U nastavku saznajte koje su hranjive materije ključne oko 40. godine života i na koji ih način možete dobiti.

 

Vitamin B12

 

Nakon što navršite 40 godina, a posebno nakon 50. godine, vitamin B12 svakako morate imati u vidu. Ovaj tip vitamina neophodan je za normalno funkcionisanje krvnog sastava i funkcionisanja mozga. Deca i mladi ovaj vitamin najviše dobijaju i apsorbiraju konzumirajući namirnice poput mesa i proizvoda životinjskog porekla, uključujući piletinu, ribu, mlečne proizvode i jaja, no s godinama se sve slabije apsorbuje. Proces slabije apsorpcije ovog vitamina dobivenog iz hrane obično započinje oko 50. godine zbog nižeg nivoa želudačne kiseline. Nakon 40. godine i pre navršenih 50 dobro je vreme za početak uzimanja vitamina B12 koji možete pronaći u multivitaminima i dodacima prehrani. Kao potrebnu dozu vitamina B12 stručnjaci savetuju uzimanje 2,4 miligrama dnevno.

 

Kalcijum

 

Nedavnom analizom 59 studija dizajniranih za merenje uloge kalcijuma u sprečavanju lomova kod muškaraca i žena starijih od 50 godina otkrilo se da će se značajno povećanje unosa kalcijuma preko hrane ili dodataka značajno smanjiti rizik od preloma. No neka pak druga istraživanja o kalcijumu kao hranjivom i zdravom sastojku pokazuju da može povećati rizik od srčanog udara, moždanog udara i bolesti srca za žene u postmenopauzi. No iako naše kosti upijaju većinu potrebnog kalcijuma u ranijoj životnoj dobi (obično pre 30. godine), ova hranjiva materiaj igra ulogu u održavanju zdravlja kostiju i u drugoj životnoj dobi. Kalcijum je potreban i za druge osnovne telesne funkcije kao što su kontrakcije mišića, živaca i rad srca, kao i drugih biohemijskih razloga. Ako ne uzimate dovoljnu količinu kalcijuma, organizam će ukrasti zalihe iz kostiju čime će one postati slabije.

 

Stručnjaci upozoravaju kako je kalcijum izrazito potreban nakon navršene 40. godine, no poslednja istraživanja govore kako se s njime ne bi trebalo preterivati, jer veći unos kalcijuma nužno ne predstavlja dobrobit već ozbiljnu štetu za srčano zdravlje. Većini žena koje pređu doba od 40 godina lekari savetuju 1.000 mg dnevne doze kalcijuma, dok za one starije od 50 godina savetuju uzimanje kalcijuma u dozi od 1.200 miligrama ako pritom konzumiraju namirnice bogate kalcijumom poput mlečnih proizvoda, tofua, sardina, brokolija, badema, sezama i spanaća

 

Vitamin D

 

Stručnjaci naglašavaju važnost vitamina D ističući da posebno dolazi do izražaja upravo u 40-ima kada se pokazuje kao izvrstan borac u zaštiti organizma od promena uzrokovanih starenjem. Nedostatak vitamina D najviše se povezuje sa srčanim bolestima, dijabetesom, multiplom sklerozom, rakom dojke i debelog creva - bolestima koje se najčešće pojavljuju upravo s ulaskom u četrdesete. Osim toga, stručnjaci navode kako se vitamin D osobito važnim pokazuje u apsorpciji kalcijuma u telu.

 

Iako namirnice poput ribe, mlečnih proizvoda i različitih žitarica obiluju ovim vitaminom, stručnjaci upozoravaju kako se vitamin D koji dobijamo preko hrane teško apsorbira u telu. Kao što je već ranije poznato, najveću količinu vitamina D dobivamo preko sunca.

 

Magnezijum

 

Ključna je uloga magnezijuma regulisanje krvnog pritiska što je posebno važno za žene nakon 40. godine života zbog povećanog rizika od visokog krvnog pritiska. Nedostatak magnezijuma povezuje se sa srčanim bolestima, dijabetesom i raznim upalama. Kao i vitamin D, magnezijum ima moć pomaganja apsorpcije kalcijuma, takođe igrajući važnu ulogu u radu mišićnog i nervnog sistema, te pravilan rad srca i kontrolisanju glukoze u krvi.

 

Potrebna dnevna doza magnezijuma može se dobiti iz namirnica kao što su lisnato povrće, pasulj, soja, orašasti plodovi, semenke i avokado. Prevelik unos magnezijuma u organizam ne predstavlja opasnost za zdravlje, no može izazvati proliv, mučninu ili grčeve.

 

Kalijum

 

Kalijum ima ključnu ulogu u održavanju krvnog pritiska pod kontrolom, bez obzira kojoj dobnoj skupini pripadate. Istraživanja su pokazala kako veći unos kalijuma kod žena u postmenopauzi smanjuje rizik od moždanog udara. Preporučeni dnevni unos kalijuma iznosi 4,7 grama, no već s dva grama dnevno možete smanjiti spomenuti rizik. Iako je kalijum potrebna hranjiva materija, njegovo prekomerno uzimanje može prouzrokovati oštećenje probavnog trakta i po život potencijalno opasne srčane aritmije. Većina ljudi kalijum može primiti konzumirajući namirnice poput banana, slatkog krompira, blitve, pasulja i sočiva.

 

Omega-3

 

Iako tehnički gledajući nije reč o vitaminu, masne kiseline omega-3 i dalje zaslužuju mesto na ovom popisu zbog bezbroj zdravstvenih prednosti. Prvenstveno pomažu u neutralisanju negativnih promena koje dolaze sa starenjem te povećan riziku od bolesti srca. Istraživanja su pokazala da omega-3 pomaže sniziti visoki krvni pritisak i nivo holesterola u krvi, čime smanjuje rizike od srčanih bolesti, takođe igrajući bitnu ulogu u održavanju sećanja i optimalnog razmišljanja. Naime, nedavno je istraživanje pokazalo da ljudi koji konzumiraju više masnih kiselina omega-3 imaju veće mozgove i bolje rezultate na memorijskim testovima, u planiranju aktivnosti i apstraktnom načinu razmišljanja od pojedinaca s nižim nivoom u krvi. Ovakvi rezultati istraživanja, između ostalog, otkrivaju kako ove masne kiseline pomažu u održavanju rada mozga koji može ozbiljno biti oštećen u starijoj dobi.

 

Iako masne kiseline omega-3 možete dobiti iz namirnica kao što su riba, orasi, laneno seme i lisnato povrće, pobrinite se da ih uzimate dovoljno.

 

Probiotici

 

Probiotici nisu tehnički vitamini ni minerali, no kada su u pitanju blagodeti koje od probiotika mogu imati žene u 40-ima, itekako su bitni. Igraju bitnu ulogu u održavanju zdravlja creva i telesne težine, pa čak i snižavanju rizika od srčanih bolesti, dijabetesa i moždanog udara - svega što je naročito važno u 40. godini života kada se počne smanjivati mišićna masa, zbog čega je lakše nakupiti višak kilograma i razviti otpornost na inzulin.

 

Probiotici se mogu naći u nekim mlečnim proizvodima i fermentiranim proizvodima od soje poput seitana. Ipak, spomenuta hrana neće sadržavati potrebnu dnevnu dozu probiotika ako je kuvate ili grejete, stoga se savetuje uzimanje u obliku dodatka prehrani.

Kontaktirajte nas putem društvenih mreža

Korisni linkovi

Health
Health | Uređenje doma | Nameštaj
best health
best health | Uređenje doma | Nameštaj
mens health
mens health | Uređenje doma | Nameštaj
natural pharmacy
natural pharmacy | Uređenje doma | Nameštaj
womens health
womens health | Uređenje doma | Nameštaj
naturals health
naturals health | Uređenje doma | Nameštaj
pharmacy times
pharmacy times | Uređenje doma | Nameštaj
prevention
prevention | Uređenje doma | Nameštaj
shape
shape | Uređenje doma | Nameštaj
total health
total health | Uređenje doma | Nameštaj