Facebook

Home / Deca i roditeljstvo / Trudnoća: osluškujte srce, um i telo

Trudnoća: osluškujte srce, um i telo

Deca i roditeljstvo
Nameštaj | Deca i roditeljstvo | Trudnoća: osluškujte srce, um i telo
Trudnoća: osluškujte srce, um i telo

Dr Dejvid Sajmon, koautor knjige Magični počeci čarobni životi: holistički vodič za trudnoću i porođaj (Three Rivers Press, 2005) savetuje da se devet meseci trudnoće iskoriste kao prilika da osluškujete svoje telo, um i srce. Svako tromesečje počinje novim izazovom i blagoslovom za vas i vašu bebu kaže dr Sajmon. Dr Sajmon savetuje da napravite plan akcije tokom trudnoće.

 

PLAN AKCIJE ZA I TROMESEČJE (od 1. do 13. nedelje)

 

* Počnite da vodite dnevnik svoje trudnoće. Zabeležite svoja razmišljanja, želje, snove koji se odnose na vas i vašu bebu. Možda će vas iznenaditi što je komunikacija između vas i bebe počela ranije nego što ste mislili.

 

* Zasadite drvo kao simbol novog života.

 

* Suočite se sa svojim strahovima. Posmatrajte svoje strahove kao priliku da uočite kako se nosite sa nepoznatim. Da biste uklonili strahove, stalno ponavljajte, kao mantru: “Ja sam ogromna kao svemir – otvorena, puna poverenja, fleksibilna”.

 

* Ispijajte čaj od listova maline i koprive – pomoći će vam da povećate tonus materice, povećaće proizvodnju mleka, olakšati porođajne bolove, smanjiti grčeve u nogama i hemoroide, osloboditi vas mučnine.

 

* Protiv mučnine (koja obično prestaje u četvrtom mesecu) jedite južno voće, krastavce, banane, sladić (slatki koren), paste, slani keks, tost, lubenicu, kandirani đumbir, pijte čaj od đumbira ili nane.

 

* Spavajte koliko osećate da treba. Nemojte da preterujete ni sa poslom ni sa zabavom.

 

* Iako bi trebalo da izbegavate određena esencijalna ulja tokom trudnoće (npr. limunovu travu, ruzmarin, bosiljak, nanu, jer podražavaju hormonski odgovor.

 

*Izborite se protiv strija. Masirajte telo dva puta dnevno kremom na bazi nevena sa vitaminom E. Trebalo bi da vaša koža uvek bude dobro hidrirana, zato pijte dosta vode (filtrirane) i unesite u ishranu mnogo voća i povrća raznih boja.

 

* Ne čekajte da počne porođaj da biste počeli da vežbate disanje, počnite odmah. Pronađite udoban položaj, zatvorite oči, “isključite” se od svega što može da vas ometa. Duboko udišite kroz nos, neka vazduh ispuni vaš stomak. Zamislite da se ovaj dah života sinhronizuje sa bebinim disanjem. Radite ovu vežbu 2-5 minuta svakog dana tokom trudnoće.

 

PLAN AKCIJE ZA II TROMESEČJE (od 14. do 28. nedelje)

 

* Svakog dana pronađite vreme za pročišćavanje uma. Zalivajte drvo koje ste zasadili, meditirajte, slušajte omiljenu muziku, ugađajte sebi – to će vam biti potrebno zbog svih promena koje se događaju u vama i oko vas.

 

* Istraživanja pokazuju da se nakon šestog meseca beba kreće u ritmu majčinog glasa. Pričajte joj, čitajte poeziju, puštajte muziku, svi ovi zvuci će proizvesti emotivnu reakciju fetusa.

 

* Ne zaboravite na ravnotežu i držanje. Možda ćete uočiti da vas osećanje za ravnotežu iznenada izdaje. Ovo je rezultat rada hormona relaksina koji nastaje tokom trudnoće da bi olabavio ligamente u oblasti karlice i pripremio vas za porođaj.

 

* Produbite bliskost sa partnerom. “Sredina trudnoće je poput novog medenog meseca”, kaže dr Siobhan Dolan iz medicinskog centra Maunt Sinaj u Njujorku.

 

* Izborite se sa problemima sa varenjem: jedite jednostavne, male obroke tokom dana, dobro žvaćite, pijte sok od morača.

 

* Za održavanje elastičnosti vena, pijte čaj od koprive i jedite beli luk.

 

PLAN AKCIJE ZA III TROMESEČJE (od 29. do 40. nedelje)

 

* Olakšajte bolove u leđima. Praktikujte modifikovane joga vežbe. Spavajte sa jastučićima ispod kolena i leđa (oni podupiru stomak). Uzimajte najmanje 1200mg kalcijuma i 280mg magnezijuma dnevno.

 

* Izborite se sa zadržavanjem vode. Nosite široku, komotnu odeću, pijte dosta vode. Jedite prirodne diuretike: krastavac, koprivu... Tečnost se obično zadržava u nogama i rukama, ali naticanje celog tela bez olakšanja može da bude znak preeklampsije i zahteva medicinsku pažnju.

 

* Povećajte unos omega-3 masnih kiselina. Istraživanja sugerišu da omega-3 mogu da spreče preeklampsiju, prevremeni porođaj, dijabetes koji se javlja tokom trudnoće, povećaju proizvodnju mleka, smanje upale, spreče depresiju. Majke koje imaju astmu, koje povećaju unos omega-3, smanjuju za 71% pojavu astme kod dece.

 

* Ako je beba nepravilno okrenuta, probajte moksibustiju, tehniku tradicionalne kineske medicine (o kojoj smo pisali u broju 23). Moksibustija je uspešna u 50-84% slučajeva.

 

* Meditirajte o porođaju i materinstvu. Zamislite sebe kako se porađate bez ikakvih problema. Kako vas okružuju prijatna svetlost i muzika, a vi i vaša beba ste u harmoniji, spremni da zajedno radite na njenom dolasku na svet.

 

ŠTA SMETE A ŠTA NE U TRUDNOĆI

 

Smete da…

 

…unosite 300 dodatnih kalorija dnevno.

 

… koristite organski gajene proizvode kad god je to moguće.

 

…12 nedelja pre začeća počnete da uzimate 400mcg folne kiseline dnevno.

 

…uzimate 1500mg kalcijuma dnevno.

 

…uzimate 1000mg omega-3 masnih kiselina dnevno.

 

…uzimate 450-1000mg holina dnevno (pomaže razvoju mozga fetusa).

 

…uzimate antioksidante u vidu suplemenata.

 

…uzimate 400 IJ vitamina D dnevno za povećanje gustine kostiju.

 

…pijete prečišćenu vodu.

 

…držite hranu u staklenoj ambalaži pre nego u plastičnoj.

 

…uživate u čaju od listova maline, vinove loze, koprive, lucerke, konjskog bosiljka, korena čička.

 

…jedete superhranu za trudnice: bademe, bobičavo voće, brokoli, leblebije, zelenolisno povrće, smokve, jaja, suvo grožđe, losos, krompir.

 

Ne smete da…

 

…jedete brzu hranu ili unosite trans masti.

 

…kupujete hranu sa veštačkim bojama, mirisima i pojačivačima ukusa.

 

…uzimate suplemente na bazi ribljeg ulja koji sadrže PCB.

 

…jedete konzervisano meso.

 

…budete zavisni od suplemenata i ne jedete hranu koja sadrži vitamine, minerale itd.

 

…ponovo koristite već iskorišćene plastične flaše za vodu koje su toksične.

 

…koristite teflonsko posuđe.

 

…konzumirate više od 300mg kofeina dnevno.

 

…konzumirate alkohol, meke sireve, suši, ostrige, kikiriki, sveža ili nedovoljno skuvana jaja, paštete, nepasterizovane sokove ili mleko, ribu koja sadrži visoke koncentracije žive.

Kontaktirajte nas putem društvenih mreža

Korisni linkovi

Health
Health | Uređenje doma | Nameštaj
best health
best health | Uređenje doma | Nameštaj
mens health
mens health | Uređenje doma | Nameštaj
natural pharmacy
natural pharmacy | Uređenje doma | Nameštaj
womens health
womens health | Uređenje doma | Nameštaj
naturals health
naturals health | Uređenje doma | Nameštaj
pharmacy times
pharmacy times | Uređenje doma | Nameštaj
prevention
prevention | Uređenje doma | Nameštaj
shape
shape | Uređenje doma | Nameštaj
total health
total health | Uređenje doma | Nameštaj