Facebook

popusti & akcije kuponi

Home / Deca i roditeljstvo / Kuvati zdravije – u školi

Kuvati zdravije – u školi

Deca i roditeljstvo
Nameštaj | Deca i roditeljstvo | Kuvati zdravije – u školi
Kuvati zdravije – u školi

Da li se vaša deca pravilno hrane? Možda bi školske kuhinje trebalo da doprinesu zdravoj ishrani...

 

Prezaposlenost roditelja, nedovoljna prosvećenost, kao i nepoznavanje bioloških vrednosti namirnica mogu dovesti do nepravilne ishrane i ugrožavanja zdravlja dece.

 

Uvođenje školskih kuhinja smanjilo bi i upotrebu tzv. brze hrane koja je, između ostalog, dovela i do porasta broja gojazne dece. Ove namirnice imaju veoma malu nutritivnu, a veliku kalorijsku vrednost. Nepravilna ishrana dovodi do deficita osnovnih hranljivih materija, a vremenom i do poremećaja zdravstvenog stanja.

 

Ishrana po zdravim principima

 

Pravilna i planski organizovana ishrana mora zadovoljiti nekoliko principa:

 

- optimalnu količinu hranljivih sastojaka

 

- raznovrsnu i mešovitu ishranu

 

- prijatan izgled i ukus jela, koje istovremeno daje i osećaj sitosti

 

Izbalansirani obroci koji sadrže sve neophodne hranljive sastojke odrazili bi se pozitivno i na radnu sposobnost dece koja većinu vremena provode upravo u školi.

 

Energetska vrednost obroka, kao i količine hranjivih materija određuju se na osnovu uzrasta dece. Tako, na primer, deca u pubertetu imaju veće potrebe od dece mlađeg uzrasta.

 

 

Zašto se kuhinje iznajmljuju – pekarama?

 

Na žalost, školske trpezarije i kuhinje već godinama stoje prazne. Neke škole su ove prostorije iznajmile pekarama, pa deca mogu kupiti pogačice, burek, pice i ostalo pecivo. Sasvim je sigurno da se problem ishrane školske dece ne može rešiti na ovaj način jer je svejedno da li će dete kupiti burek u školi ili u pekari pored škole.

 

Kompletan obrok – u školi

 

Bilo bi dobro da se u školskim kuhinjama ne pripremaju samo užine, već i kompletni obroci. Jedan takav obrok trebalo bi da sadrži kvalitetne ugljene hidrate, belančevine i masti. Sastojao bi se od supe ili čorbe od povrća i žitarica, salate od sezonskog povrća i glavnog jela. Glavno jelo može biti kombinacija povrća i ribe kao izvora kvalitetnih belančevina, ili se mogu pripremati mahunarke koje takođe sadrže veću količinu belančevina. Kod izbora hleba prednost uvek treba dati integralnom hlebu koji daje duži osećaj sitosti, a ima i veću količinu vitamina.

 

Organizovana ishrana u školama svakako bi se pozitivno odrazila na kvalitet ishrane, a samim tim i na zdravlje dece.

 

Savetuje:

 

Slavica Matić, dijetetičar nutricionista

Kontaktirajte nas putem društvenih mreža

Korisni linkovi

Health
Health | Uređenje doma | Nameštaj
best health
best health | Uređenje doma | Nameštaj
mens health
mens health | Uređenje doma | Nameštaj
natural pharmacy
natural pharmacy | Uređenje doma | Nameštaj
womens health
womens health | Uređenje doma | Nameštaj
naturals health
naturals health | Uređenje doma | Nameštaj
pharmacy times
pharmacy times | Uređenje doma | Nameštaj
prevention
prevention | Uređenje doma | Nameštaj
shape
shape | Uređenje doma | Nameštaj
total health
total health | Uređenje doma | Nameštaj