Facebook

Twitter

Instagram

Google plus

Pinterest

st medica
crest

Home / Zdrava ishrana / 5 znakova da ne jedete dovoljno proteina

5 znakova da ne jedete dovoljno proteina

Zdrava ishrana
Nameštaj | Zdrava ishrana | 5 znakova da ne jedete dovoljno proteina
5 znakova da ne jedete dovoljno proteina

Takozvana piramida zdrave hrane je poslednjih godina počela da se menja. Stručnjaci poručuju da jedemo previše ugljenih hidrata i prostih šećera i zbog toga se debljamo, a sve više shvataju važnost dovoljnog unosa belančevina u svakodnevnu prehranu.

 

Belančevine ili proteini su vrlo bitni za naš organizam. Oni predstavljaju glavni građevinski materijal našeg organizma, a uključeni su u gotovo sve biohemijske procese ćelija. Primera radi, učestvuju u stvaranju hemoglobina koji prenosi kiseonik u telu, u izgradnji i obnovi mišićnog tkiva, rastu kose, noktiju i kože i prenosu hranjivih materija.

 

Šta još morate znati o proteinima?

 

Proteini su izgrađeni od različitih kombinacija ukupno 20 aminokiselina, od čega ih je 8 esencijalno, što znači da ih naš organizam ne može proizvesti, već ih moramo uneti hranom.

 

Proteini se nalaze u gotovo svoj hrani, osim u rafiniranim šećerima i mastima. Hrana životinjskog porekla, poput mesa, riba, jaja, mleka, jogurta i sira, najbolji je izvor proteina. Biljni proteini nalaze se u mahunarkama (pasulj, grašak, mahune, sočivo...), žitaricama, zelenom lisnatom povrću i heljdi. Prosečnom čoveku treba 1 - 1,5 grama proteina po kilogramu telesne mase dnevno.

 

Ako se pitate uzimate li dovoljno proteina, obratite pažnju i na sledeće. Ovo su znakovi da ne jedete dovoljno proteina:

 

  1. Žudite za slatkim

 

Jedan od prvih znakova nedovoljnog unosa proteina je: jede vam se nešto slatko i nikad se ne osećate potpuno siti. Pitate se, kako to da onda ne žudite za mesom i jajima? Pa, jedna od glavnih funkcija proteina je održavanje stalnog nivoa glukoze u krvi, pa uz nestašicu proteina imate i nagli pad glukoze i želju za namirnicama koje će vam brzo dati energiju, kao što su slatkiši.

 

To verovatno objašnjava i zašto mnogo vegetarijanaca (ako ne paze na dovoljan unos proteina iz neživotinjskih izvora) tako pati za čokoladom. Pojedete li za doručak samo žitarice s mlekom, trenutno ćete dobiti energiju, ali ubrzo ćete ogladneti.

 

2. Osećate se umorno

 

Ravnoteža šećera u krvi je bitna za koncentraciju, pa uz nedostatak proteina imate osećaj da ne možete normalno da funkcionišete. Naravno, vašem mozgu su potrebni proteini da bi se dobro osećao. Tražite li stalno rešenje u ugljenim hidratima kao što su peciva ili keks, dobićete trenutnu energiju i zatim ponovo pad energije uz osećaj da se ne možete fokusirati.

 

3. Opada vam kosa

 

Proteini izgrađuju sve ćelije u telu, uključujući i folikul kose. Jaki folikuli držaće kosu na glavi, bez obzira na moguća zatezanja kose gumicom, češljanje i sl. Međutim, ako vam hronično nedostaje proteina, mogli biste primetiti da vam kosa više opada i da su vam vlasi tanje.

 

4. Osećate se slabo

 

Proteini su ključni za gradnju mišića, pa uz nedovoljan unos proteina mišići s vremenom slabe.

 

5. Često ste bolesni

 

Bez dovoljno proteina nema ni dobrog imuniteta. Zato, ako primećujete da češće pokupite prehladu ili virozu nego drugi ljudi, a inače ste dobrog zdravlja, možda je za to kriva nestašica proteina u vašem telu.

Kontaktirajte nas putem društvenih mreža

Korisni linkovi

Health
Health | Uređenje doma | Nameštaj
best health
best health | Uređenje doma | Nameštaj
mens health
mens health | Uređenje doma | Nameštaj
natural pharmacy
natural pharmacy | Uređenje doma | Nameštaj
womens health
womens health | Uređenje doma | Nameštaj
naturals health
naturals health | Uređenje doma | Nameštaj
pharmacy times
pharmacy times | Uređenje doma | Nameštaj
prevention
prevention | Uređenje doma | Nameštaj
shape
shape | Uređenje doma | Nameštaj
total health
total health | Uređenje doma | Nameštaj