Facebook

Hemofarm
Diona Hospital

Home / Prevencija / suplementi - Koji od njih je dobar za vas – ali stvarno?

suplementi - Koji od njih je dobar za vas – ali stvarno?

Prevencija
Nameštaj | Prevencija | suplementi - Koji od njih je dobar za vas – ali stvarno?
suplementi - Koji od njih je dobar za vas – ali stvarno?

Kada govorimo o suplementima, poznato nam je da postoji mnoštvo zdravih opcija. Ali, koji izabrati? Počnimo ovde, sa ovim kratkim vodičem kroz suplemente.

 

Kupovanje suplemenata je veoma slično kupovanju kupaćeg kostima: postoje tone opcija, a jedna veličina nikada ne odgovara svima. Da li zaista morate smetati? (Spojler upozorenje: da!). Ovih 10 vrhunskih suplemenata sigurno nam neće obezbediti ekstremno zgodno telo, ali možda mogu biti sasvim odgovarajući.

  1. Multivitamin

Milioni ljudi konzumiraju multivitamine svaki dan. Iako to neće neophodno otkloniti hronične bolesti, dnevna doza multivitamina osigurava esencijalne nutrijente koje organizam može trebati. Čak je tačno to da, i kada je vaša ishrana puna kelja i zeleniša,  neophodno je  uneti 40 plus nutrijenata u organizam svaki dan.

Šta treba proveriti:

Potražiti multivitamin koji se podudara sa vašim demografskim poreklom, npr., prenatalni multivitamin ako ste u drugom stanju.

Kome pomaže:

  • Trudnice ili žene koje doje
  • Ljudi stariji od 50 godina
  • Vegani i vegeterijanci
  • Deca, posebno ona probirljiva

 

  1. Kalcijum

Da, kalcijum jača zube i kosti. Ali kalcijum nije nešto što pomaže u samo jednom polju. Najrasprostranjeniji mineral u ljudskom organizmu, kalcijum, takođe može sniziti krvni pritisak i zaštititi od pojedinih vrsta karcinoma.

Šta treba proveriti:

Proveriti količinu „elementarnog“ kalcijuma u svakoj tableti. Kalcijum se najbolje absorbuje kada se uzima u malim dozama – 500 mg ili manje – sa hranom.

Kome pomaže:

  • Veganima i onima koji izbegavaju mlečne proizvode
  • Pacijentima koji boluju od celijaklije ili bolesti zapaljenja creva
  • Ljudima na visoko-proteinskoj ili visoko-natrijumskoj ishrani
  • Deci, posebno devojčicama
  • Starijima od 50 godina

 

  1. Magnezijum

Magnezijum se može učiniti kao običan mineral, ali je u suštini zapravo pravo čudo. Neke studije ističu da on može podići nivoe energije kod ljudi koji boluju od depresije. Magnezijum se takođe veže za pitanje spavanja, tako da čak i marginalni manjak ovog minerala može uzrokovati nesanicu. Dame, obratite pažnju: magnezijum je takođe zabeležen kao mineral koji olakšava simptome PMS-a, uključujući insomniju i nadutost.

Šta treba proveriti:

Proveriti količinu „elementarnog“ magnezijuma navedenog na etiketi proizvoda. Uzeti B-kompleks vitamina sa magnezijumom, u cilju povećanja kasnije apsorpcije.

Kome pomaže:

  • Ženama u PMS-u
  • Ljudima sa digestivnim poremećajima
  • Starijima od 50 godina

 

  1. Gvožđe

Nedostatak gvožđa je iznenađujuće ozbiljan problem u svetu. Prema statistici, 8% žena pati od nedostatka ovog, veoma bitnog, vitamina. Ako vam se čini da ste bleđi nego inače i ako se osećate umorno bez posebnog razloga (iako ste fizički u dobroj kondiciji), tome može biti razlog nizak nivo gvožđa. Proverite nivo gvožđa u organizmu.

Šta treba proveriti:

Dvovalentno gvožđe se bolje apsorbuje u organizmu. Uzmite suplement gvožđa sa izvorom vitamina C, kao što su jagode, brokoli, dinj ili paprike, kako bi poboljšali apsorpciju.

Kome pomaže:

  • Ženama u životnom dobu rađanja
  • Ljudima koji naporno rade
  • Pacijentima sa poremećajima gastrointestinalnog sistema
  • Veganima i vegeterijancima

 

  1. Omega 3-masne kiseline

Omega 3 masne kiseline smanjuju rizik od srčanog udara, sprečavaju ukočenost zglobova i obuzdavaju proces upale. Osim toga, veća količina omega 3 masti može uticati na poboljšanje raspoloženja.

Šta treba proveriti:

Niste ljubitelj ribe? Nema razloga za brigu – mnogi omega 3 suplementi su biljnog porekla. Osim dobrih starih gel kapsula, sada možete naći omega 3 suplemente u tečnosti, sa okusima čokolade i jagode.

Kome pomaže?

  • Srčanim bolesnicima
  • Većini odraslih ljudi

 

  1. Vitamin D

Realnost: jedna trećina populacije u Evropi i Severnoj Americi ima nivo vitamina D ispod onoga što se smatra neophodnim za zdravlje kostiju. Iz ratloga što se vitamin D nalazi u relativno malom broiju izvora, glavni izvor je sunce. Zimi, pa čak i leti – ukoliko nemate mogućnost da bar 20 minuta provedete na suncu, neophodno je da uzimate suplemente. (Bonus: uzimanje dovoljno vitamina D čak može uticati na poboljšanje vašeg fizičkog stanja).

Šta treba proveriti:

Postoje 2 tipa vitamina D: D2 i D3. Probajte vitamin D3 jer se lakše absorbuje.

Kome može pomoći:

  • Ženama i muškarcima starijima od 50 godina
  • Ljudima koji žive na severu
  • Ljudima tamnije kože

Jeste li znali?

Sposobnost ljudskog tela da proizvodi vitamin D nestaje tokom godina života. Telo čoveka starog 70 godina proizvodi tek 25% vitamina D koje je proizvodilo u životnoj dobi od 20 godina.

 

  1. B-kompleks vitamina

B-kompleks fanilija uključuje 8 vitamina, svi od njih deluju na pretvaranju hrane koju konzumiramo u gorivo potrebno telu. Nedostatak B vitamina, kao što su B12 i B6, povezan je posebno sa lošim raspoloženjem. S obzirom da se B12 uglavnom nalazi u životinjskim proizvodima, vegani i vegetarijanci sigurno trebaju dodatne količine ovog vitamina.

Šta treba proveriti:

Proverite da li vaš B kompleks uključuje najmanje 100% preporučene dnevne dozvoljene količine (RDA), za svaki od 8 vitamina.

Kome može pomoći:

  • Veganima i vegetarijancima
  • Muškarcima i ženama starijima od 50 godina

 

  1. Probiotici

Mezimci u svetu suplemenata, probiotici se koriste za sprečavanje gasova, grčeva i ostalih nuspojava koje izazivaju antibiotici. Probiotici podržavaju nastanak zdravih bakterija u organizmu i pomažu digestivnom balansu.

Šta treba proveriti:

Izabrati probiotičko svojstvo koje odgovara vašim zdravstvenim potrebama. Plus, proverite da li etiketa na pakovanju  sadrži

  • Preporučenu dozu
  • Količinu živih organizama prema datumu upotrebe
  • Vrstu i svojstvo (npr. Lactobacillius rhamnosus GG)

Kome može koristiti:

  • Onima sa poremećajima digestivnog trakta
  • Ljudima koji uzimaju antibiotike

 

  1. CoQ10

Antioksidant, koenzim Q10 (CoQ10) je najpoznatiji u smislu pomaganja tretiranja stanja srčanog sistema, kao što su visoki krvni pritisak i hronično zatajenje srca. Njegova ostala korisna svojstva uključuju podizanje energije i pomoć u oporavku vežbanjem. CoQ10 pomaže takođe u smanjivanju vidljivosti bora na licu.

Šta treba proveriti:

Ubikinol forma CoQ10 se izgleda bolje apsorbuje. Uzimati je uveče, sa jelom koje sadrži masnoću, kako bi vaše telo lakše absorbovalo ovaj antioksidant.

Kome može pomoći:

  • Starijima od 50 godina
  • Srčanim bolesnicima (nakon konsultacija sa kardiologom)
  • Onima koji redovno vežbaju

 

10.Glukosamin i kondroitin

Ovaj dinamični duet je često kombinovan u jednom suplementu proziv bolova u zglobovima, kod ljudi koji pare od osteoartritisa. Atletičari takođe tvrde da ova kombinacija takođe osoboađa od bola u kolenima (posledica vežbanja).

Šta (ne) treba proveriti:

Suplementi glukosamina su često napravljeni od školjki, pa ih treba izbegavati u slučaju postojanja alergije na školjke.

Kome može koristiti:

  • Ljudima koji boluju od osteoartritisa
  • Atletičarima i trkačima

Sa lekarom uvek proveriti odgovarajuće doze i sigurnosne instrukcije, pre uzimanja novih suplemenata. 

Kontaktirajte nas putem društvenih mreža

Korisni linkovi

Health
Health | Uređenje doma | Nameštaj
best health
best health | Uređenje doma | Nameštaj
mens health
mens health | Uređenje doma | Nameštaj
natural pharmacy
natural pharmacy | Uređenje doma | Nameštaj
womens health
womens health | Uređenje doma | Nameštaj
naturals health
naturals health | Uređenje doma | Nameštaj
pharmacy times
pharmacy times | Uređenje doma | Nameštaj
prevention
prevention | Uređenje doma | Nameštaj
shape
shape | Uređenje doma | Nameštaj
total health
total health | Uređenje doma | Nameštaj