Facebook

Hemofarm
Diona Hospital

Home / Prevencija / Predstavljamo vam koncept aktivnog sedenja

Predstavljamo vam koncept aktivnog sedenja

Prevencija
Nameštaj | Prevencija | Predstavljamo vam koncept aktivnog sedenja
Predstavljamo vam koncept aktivnog sedenja

Ubija vas dugotrajno sedenje? Danas postoji rešenje za ovaj problem a ogleda se u stolicama koje su namenjene za aktivno sedenje.

 


Pitate se šta je to?

 


Da, znamo - termin “aktivno sedenje” zvuči kao oksimoron, ali je ipak izvodljivo. Onima koji provode radne sate stojeći, sedenje ne deluje kao problem već kao poželjna solucija. Ali, svaki posao ima svoje mane, a celodnevno sedenje i neaktivnost smatraju se, sudeći po brojnim studijama, štetni koliko i pušenje.

 


Oni koji sede 8 sati dnevno (pa i više) znaju koliko dobra stolica može da znači za zdravlje. Čak su i neke studije pokazale da, kada je položaj tela prilikom sedenja bolji, produktivost raste za 17%.
Šta je aktivno sedenje?

 


Najprostije rečeno, sedenje na aktivnim stolicama. Zvuči kao nešto što vam omogućava da vežbate i trošite kalorije dok obavljate posao sedeći . Pa, aktivne stolice nisu baš toliko moćne, ali svakako imaju svoje prednosti.

 


Pošto se uvidela mana predugog sedenja i poguban uticaj na telo, došlo se do zaključka da je recept za najbolje sedenje sledeći:

 


Što više menajte položaj tela i poziciju sedenja, to bolje.

 


Tako je nastao koncept aktivnog sedenja.

 

 

Aktivno sedenje podrazumeva dinamično sedenje, u kojem ste zapravo prinuđeni da se krećete, jer vam je površina na kojoj sedite nestabilna. Ne samo da izaziva potrebu da se krećete , nego vas u isto vreme tera da pravilnije držite telo da biste održali ravnotežu. Umesto povijenog položaja ka stolu ili zavaljivanja u naslon (u opet pogrešnom položaju za vašu kičmu), bićete prinuđeni da sedite pravo. Ovo angažuje mišića kora, centralne mišiće našeg tela. To su oni mišići koji vas drže uspravno i koji klonu kad se umore, pa završite povijeni unapred nad stolom.

 

Koje su prednosti aktivnog sedenja za zdravlje

 

Kada sedimo, naša karlica vrši prtitisak na kičmene pršljenove i to dovodi vremenom do bolova u leđima. Pritisak ne trpe samo kičmeni pršljenovi. Usled predugog sedenja u lošim stolicama i u lošem položaju javljaju se i bolovi u vratu, glavobolje, bolovi i osećaj trnjenja u zglobovima, a da ne pričamo o višku kilograma i celulitu.

 


Nije sve ni do loše stolice. Istini za volju, ishranu i negu i morate prilagoditi svom stepenu aktivnosti. Ako sedite ceo dan, sigurno treba da unosite manje kalorija nego kada biste ceo dan radili težak fizički rad. Celulit je nešto što ćete sigurno razviti na butinama i zadnjici usled predugog sedenja i što aktivno sedenje može da redukuje. Ipak, ne očekujte previše na tom polju od stolica. Ako tražite dobre rezultate, lpg tretman vas može osloboditi celulita.

 


Treba li da pomenemo kako neaktivnost i prolongirani periodi sedenja usporavaju cirkulaciju? Ne samo da mozak zbog toga sporije radi, već se usled lošeg protoka krvi javljaju i srčani problemi.

 


Cirkulacija igra veoma bitnu ulogu u našem zdravlju. Zajedno sa krvlju, dostavlja do svih organa kiseonik i hranjive materije. Cirukulacija je povezana sa srcem, ali i disanje i pokretanje mišića tela imaju svoju ulogu u tome, posebno kada je u pitanju vraćanje krvi nazad do srca. Predugo sedenje, usporiće taj protok, ali upravo zbog toga se aktivno sedenje bazira na pokretima.

 


Ukoliko sedite uspravno, što aktivne stolice zahtevaju od vas, vi dajete dijafragmi dovoljno prostora za duboko disanje. Sedenje u klasičnim fiksiranim stolicama sprečava pravilno disanje. Kao rezultat toga i cirkulacija je loša, snabedvenost kiseonikom opada, i za mnogo kraće vreme izgubićete fokus, počećete da zevate i umorićete se. Aktivne stolice od vas traže da se pomerate dok sedite, dišete i crkulacija je bolja, a time i vaša produktivnost.

 

Aktivnim sedenjem zapravo:

- redovno pomerate kičmu

- diskovi među pršljenovima ne trpe konstantan pritisak

- mišići leđa jačaju

- zglobovi se pomeraju

- poboljšavate osećaj za balans

- neurofiziološke funckije su aktivnije

 


Kako izgledaju stolice za aktivno sedenje

 

Možda najpopularnije su one loptastog oblika koje nisu ništa drugo nego lopte za pilates. Ima ih u raznim varijantama - za decu, odrasle, za postoljem koje onemogućava rolanje lopte po prostoriji, sa dodatkom nožica, prekrivene platnom, krznom i slično.

 

Ne samo da je ovo dobra opcija za vašu cirkualaciju, nego je i jeftinija od prosečne kancelarijske fotelje. I hej, uvek možete da odradite set pilates vežbi kada rešite da napravite pauzu!

 


Prilikom kupovine ovakvih aktivnih stolica treba da vodite računa o:

 


Postolju koje pridržava stolicu. Bez njega nije baš efekisna, jer rolanje lopte po prostoriji i njeno preterano kretanje mogu više da odmognu u koncentraciji, nego da pomognu.

 


Visini lopte koja je vaša aktivna stolica. Važno je da možete normalno da dohvatite svoj radni sto bez da se pružate u neke neprirodne položaje.

 

 

Osim ovih u obliku lopti, možete naići na stolice koje imaju mehanizam sa oprugom i koje se pomeraju kada se pomerate vi, te tako zahtevaju od vas da držite ravnotežu. Prednost ovih stolica nad pilates loptama je u tome što mogu biti podesive po visini. Mana im je što se neke neumereno kreću pa ometaju normalno obavljanje zadataka.

 


Tu su i klečeće stolice koje imaju podršku za noge, odnosno kolena i drže vas u položaju kao da klečite ispred stola. Nisu baš aktivne stolice u pravom smislu, jer vas ne teraju na kretanje, ali su svakako drugačija podrška za telo.

 


Postoje i razni dodaci kojima možete nadograditi vašu kancelarijsku stolicu i učniti je manje stabilnom, kao što su jastuci za aktivno sedenje.

 


Ukoliko vam ovo sa stolicama ne izgleda kao dobra opcija, nije loše da znate da postoje i stojeći stolovi na kojima možete posao obavaljati stojeći ili samo oslanjajući se na visoku stolicu.

 

 

Šta aktivno sedenje nije?

 


Aktivne stolice su inovativan izum koji će nam biti sve potrebniji,sudeći po tome da se svi procesi pojednostvaljuju i da realno sve manje fizički radimo. Ipak:

 


Sedenje je i dalje sedenje. Ne troši vam kalorije. Nećete smršati i niste fizički aktivni u pravom smislu te reči.

 


Praktikujte aktivno sedenje uvek!

 


Da li ste već osetili potrebu da nabavite jednu aktivnu stolicu? Samo napred! Do tada, možete i sami učiniti nešto da vaše sedenje bude aktivnije.

 


Probajte da stojite za stolom. Onako u poverenju, bićete mnogi aktivniji i postoje veće šanse da ćete otići do kolege da porazgovarate sa njim umesto da mu samo pošaljete mail ili pozovete telefonom. Jednostavno, menja vam perspektivu rada u svakom pogledu.

 


Napravite neki raspored kretanja. Dakle, čak i ako ste prinuđeni da sedite ceo dan, ustanite na svakih sat vremena. Navijte sat. Popijte čašu vode. Prošetajte do toaleta. Razgovarajte telefonom stojeći. Verujte nam, kada sednete opet, bićete mnogo produktivniji.

 


Položaj u kojem provodimo najveći deo svog dana nikako nije za zanemraivanje. Onako kako je vaćno imati dobar krevet za spavanje jer trećinu života provedemo u snu, tako je važno i da imamo dobru stolicu za sedenje, jer trećinu živita provedemo u poslu.

 

 

Još niste ubeđeni?

- Celodnevno sedenje može vam uzeti nekoliko godina života.

- Oštećuje srce jer sagorevate manje masti, što može da dovede do čitavog niza oboljenja srca pa i infarkta

- Povećava rizik od dijabetesa

- Povećava rizik oboljenja od raka i to: raka pluća za 54%, laka creva za 30%, raka materice za 66%

- Izaziva probleme sa leđima, ramenima i vratom

- Stvara degenraciju mišića posebno donjeg dela tela

- Stvara probleme sa kukovima

- Izaziva pojavu proširenih vena

Kontaktirajte nas putem društvenih mreža

Korisni linkovi

Health
Health | Uređenje doma | Nameštaj
best health
best health | Uređenje doma | Nameštaj
mens health
mens health | Uređenje doma | Nameštaj
natural pharmacy
natural pharmacy | Uređenje doma | Nameštaj
womens health
womens health | Uređenje doma | Nameštaj
naturals health
naturals health | Uređenje doma | Nameštaj
pharmacy times
pharmacy times | Uređenje doma | Nameštaj
prevention
prevention | Uređenje doma | Nameštaj
shape
shape | Uređenje doma | Nameštaj
total health
total health | Uređenje doma | Nameštaj