Facebook

Twitter

Instagram

Google plus

Pinterest

st medica
crest

Home / Prevencija / Cink sprečava prehladu - koje ga namirnice sadrže?

Cink sprečava prehladu - koje ga namirnice sadrže?

Prevencija
Nameštaj | Prevencija | Cink sprečava prehladu - koje ga namirnice sadrže?
Cink sprečava prehladu - koje ga namirnice sadrže?

O proletnom umoru i januarskom bluesu naveliko se piše, ali jesmo li svesni da i jesen donosi određene boljke? Sezonu prehlada i viroza ne možemo zaobići, ali joj se možemo pokušati suprotstaviti.

 

Na tržištu postoji bezbroj preparata za ublažavanje simptoma prehlada ili viroza, ali virusi koji nas napadaju zahtevaju drugačiji pristup. Izgradnja imuniteta kontinuiran je proces, a započinje upravo u našem tanjiru.

 

Mineral cink neophodan je za izgradnju imuniteta

 

Naše je telo gotovo savršena mašina koji neumorno radi i balansira sa svakodnevnim stresovima i napadima na organizam. Upravo je jesen doba kada nam je telo izloženije i osetljivije. Imunitet je na udaru, a različiti preparati koriste se za ublažavanje simptoma kada je viroza već nastupila. Važno je preventivno delovati i opskrbiti telo vitaminima i mineralima, te ga tako osnažiti da se može lakše obraniti.

 

Uz vitamine C, B i A, mineral cink ima važnu ulogu u normalnom funkcionisanju imunološkog sistema.

 

Uz navedene vitamine, cink je neophodan za pravilan rast i razmnožavanje stanica koje sudeluju u imunološkim reakcijama. Pobrinite se da na najlakši način, upravo prehranom, unosite dovoljno cinka u organizam.

 

U kojim se namirnicama krije cink?

 

Jedan od najboljih izvora cinka u prehrani čoveka jeste crveno meso. Konzumacijom oko 100 grama crvenog mesa može se zadovoljiti čak oko 25 posto ukupnih dnevnih potreba za cinkom. Cink iz crvenog mesa smatra se izrazito iskoristivim jer čak i male količine crvenog mesa u prehrani povećavaju apsorpciju cinka iz svih ostalih prehrambenih izvora cinka kao što su mahunarke i drugo povrće poput brokolija, cvetače, kelja i kupusa. Raznovrsna prehrana je imperativ za osnaživanje imuniteta, a uz lagano dinstano povrće,  komad crvenog mesa organizmu će dati potrebnu snagu za borbu u hladnim jesenskim danima.

 

Sve što je potrebno nalazi se u omiljenom nedjeljnom ručku

 

Mamin kuhinju svi volimo, stoga zavirite u njenu beležnicu s receptima i priuštite obrok na kašičicu kad god stignete. U prehranu uvrstite variva od pasulja ili graška, a kao prilog mesu birajte kuvano povrće bogato cinkom. Za jačanje imuniteta nije nužno posezati za posebnim preparatima, sve što nam je potrebno nalazi se u omiljenom nedeljnom ručku. Iskoristite početak sezone sarme i uživajte u tradicionalnim domaćim jelima, crvenom mesom bogatom cinkom i kiselom zelju bogatom vitaminom C.

 

Kombinacijom raznovrsnih namirnica, obroka i međuobroka, uz kretanje i boravak u prirodi možete ojačati svoj organizam. Budite važni sami sebi, obratite pažnju koje namirnice birate i neka prehrana bogata crvenim mesom bude vaš saveznik u borbi protiv prehlada i viroza.

Kontaktirajte nas putem društvenih mreža

Korisni linkovi

Health
Health | Uređenje doma | Nameštaj
best health
best health | Uređenje doma | Nameštaj
mens health
mens health | Uređenje doma | Nameštaj
natural pharmacy
natural pharmacy | Uređenje doma | Nameštaj
womens health
womens health | Uređenje doma | Nameštaj
naturals health
naturals health | Uređenje doma | Nameštaj
pharmacy times
pharmacy times | Uređenje doma | Nameštaj
prevention
prevention | Uređenje doma | Nameštaj
shape
shape | Uređenje doma | Nameštaj
total health
total health | Uređenje doma | Nameštaj